Beef en Steak

Sloroller (voor classic 2).. Do or don't?

nielss055

Stoker
Goedemiddag,

Ik zie dat de prijs van de Sloroller voor de Classic I en II aardig gedaald is.
De Sloroller heeft mijn interesse gewekt, maar ik vraag mij af hoe hij zich houdt op een Classic I of II.
Op Amerikaanse fora lees ik verschillende verhalen over de Sloroller, zeker wanneer deze niet in een Classic III zit.
In de Classic III past hij mooier i.v.m. de diepte van de base, in de Classic II komt hij hoog in de dome uit waarbij ik me al afvraag of er wel een ribrack op past.

Zijn er hier mensen met gebruikerservaring met de Sloroller en dan bij voorkeur op een Classic I of II?
Is het de moeite waard, of slecht een gimmick? En hoe is de ruimte bij gebruik in een Classic I of II?

Ik vind de slo-roller op zich prima werken. Maar ik heb hem alleen in de Classic 3 gebruikt. Zeker met de dubbel indirectmethode gaat dat heel lekker.

Dubbel indirect neem je een deel van de stralingswarmte weg. Dus dan zou het in een minder diepe kamado ook moeten werken. Zolang het maar past 😁

Hahahaha zolang het maar past. 😉 maar komt er iets nieuws. Want ook de joetisserie kun je nu, eindelijk, voor een normale prijs krijgen.

Ik vind de slo-roller op zich prima werken. Maar ik heb hem alleen in de Classic 3 gebruikt. Zeker met de dubbel indirectmethode gaat dat heel lekker.

Dubbel indirect neem je een deel van de stralingswarmte weg. Dus dan zou het in een minder diepe kamado ook moeten werken. Zolang het maar past
En met dubbel indirect bedoel je met zowel de platesetters als de sloroller erin?

Verstuurd vanaf mijn TB350XU met Tapatalk

Ja, boven de slo-roller je platesetters. Die zorgen dan nog voor een extra barrière tegen de stralingswarmte die van de slo-roller afkomt.

Ik ben bang dat dat niet wil op de classic 2 variant.
Te weinig ruimte tussen de sloroller en het rooster.

30e5b89424d78f45522fe1c5ce1e36b3.jpg

Conclusie; is het net niet hij de classic 1 en 2?

Als je de smoking dad variant wenst. Wat een jack is op het product. Dan moet je bloeden en de classic III kopen. De slowroller is natuurlijk bedoeld om ook gewoon conform het product qua design te gebruiken. En je moet je afvragen of het verschil tussen een classic 3 en 2 het jou waard is. De 3 heeft natuurlijk meer voordelen door die extra hoogte en een extra niveau in de divide en conquer. Maar ik los dat weer op met die grid verhoger. Als ik het geld had zou ik sowieso niet gaan twijfelen of een 2 of 3 er moet komen. Dan de 3. En ik zelf vraag mij af of het vele gebruik van de 3 met dubbele setup van smoking dad meer voor hem en sommige die aan wedstrijden meedoen. Te rechtvaardigen is. Aan de andere kant. De classic 3 heeft alles en bij de classic 2 moet je nog eea bijkopen. Dus geld geen issue 3. Moet je iedere week de smoking dad dubbele setup doen de 3. Kun je er mee leven dat je 300 euro minder nodig hebt en geen extra ruimte. De 2. Maar voor 300 euro zou ik gewoon goed om mij heen kijken voor kortingen. Ik heb de classic 1 maar inmiddels een andere top vent. Glasfiber ringen en de asmand. Dus had net zo goed de classic 2 kunnen kopen. Maar kon de weerstand niet aan en wilde een grotere kamado. Dus spaar nog even. Wacht op mogelijke black Friday kortingen

Maar Niels heeft al een KJ Classic 2 en vraagt of het een goede toevoeging is…

Met een roosterverhoging kun je idd dubbel indirect wel doen in dat systeem.

Als ik dat systeem zo zie op dat plaatje dan zit de slo-roller wel heel dicht op het rooster. Op die manier heb je wel heel veel directe warmte van die plaat van de slo-roller. Dus daar zou ik nog wel wat tussen willen.

hey Niels,

ik heb de slowroller gekocht voor mijn kamado joe classci 1. ( deels ook omdat mijn heat deflector gebarsten was en er dus in elk geval iets vernieuwd moest gaan worden)

ik vind het echt een dikke meerwaarde.. rooksmaak en rook rand zijn meer aanwezig, en je bbq is ook veel sneller op temperatuur. het lijk ook we lof je eten sneller klaar is, wat weer resulteerd in minder kolen verbruik.

minpuntjes vind ik wel dat hij niet schoon te branden is ( max 260 graden anders trekt die krom) je bent dus wel soort van verplicht om hem steeds in de alufoli in te pakken of continu te poetsen.
zoals je zelf al aangeeft zit er amper ruimte tussen de roosters en de slowroller, je kan er geen drippan met rand op kwijt.
wat hoogte kom ik er met de kj 1 mee weg, ribs op een rekje op hun kant is ook geen probleem.

her en der begint er nu ook verf los te laten van de basis, ik zie dit niet als probleem maar kan me voorstelle ndat je er minder blij mee bent.

al met al had ik hem zo weer gekocht, helemaal als de prijs schappelijk is

Dank voor je toelichtint Derkz.
Geen last van dat het vlees aan de onderkant sneller verkleurd door de stralingswamte?
Die aluminium plaat lijkt me nogal wat stralingswarmte af te geven zoals Noskos ook aangeeft.

Dank voor je toelichtint Derkz.
Geen last van dat het vlees aan de onderkant sneller verkleurd door de stralingswamte?
Die aluminium plaat lijkt me nogal wat stralingswarmte af te geven zoals Noskos ook aangeeft.
nee zeker niet.. dit blijft gelijk op lopen met de rest.
ik heb de plaat wel ingepakt met havy duty aluminium wellicht dat dit nog wat scheelt..

zo op het 1e oog lijkt me een dubbel indireckt ook vooral zonde van de kolen.. omdat je nu 2x massa er inlegt ipv 1 keer.
daarbij heb je al een kamado die uitstekende airflow heeft, met de slowroller word dit nogmaal verbeterd. daarom zie ik hier geen meerwaarde in.
eerlijkheid gebied me wel tezeggen dat ik hier geen ervaring mee heb en aangezien dit ook niet in de kj1 gaat passen zie ik dit ook niet gebeuren

Terug
Bovenaan Onderaan