Beef en Steak

Slibtong op de Weber

Erik B71

Stoker
Zo eenvoudig maar oh zo lekker.
slibtongetjes gehaald bij de visboer. Droogdeppen en even kraken.
Je trekt even aan de kop en staart en dan voel je de ruggengraat van het visje uit elkaar knakken. Zo trekt de vis niet krom in de pan.
Bloem er over en een beetje zout en peper. Niets meer of minder.
De deksel van mijn DO past omgekeerd precies in de GBS van mijn Weber zodat ik een mooie bakplaat heb.
Klontje roomboter er in en bakken maar tot de vis mooi bruin is.
Wij aten ze met wat frietjes en sla.
Heerlijk, dit is mijn favoriete visgerecht.

34206D3A-3E57-49AC-9FDF-0BD5108AA6F2.jpeg

97B4361C-6E17-46E6-80E6-C956A4F56076.jpeg

Laatst bewerkt:
Schuif maar door. Ik maqk wel ff plaats in mijn lunch bakje. 😋😋

Dat ziet er goed uit. Dat uit elkaar trekken doen we hier ook. Als je dat uitlegt krijg je wel een paar vreemde gezichten te zien :)

Lekker in de roomboter, en dan met een korstje brood de jus uit de pan soppen. Dat moet smullen geweest zijn

Sliptong is zooo lekker, Less is more dus inderdaad alleen PeZo, wij besprenkelen ze eerst nog even met wat druppels citroensap
Kraken doen wij niet maar hier trekken ze ook nooit krom. Jammer geen foto's van het eindresultaat

Sliptong is zooo lekker, Less is more dus inderdaad alleen PeZo, wij besprenkelen ze eerst nog even met wat druppels citroensap
Kraken doen wij niet maar hier trekken ze ook nooit krom. Jammer geen foto's van het eindresultaat
De laatste foto is net voordat ik ze uit de pan haalde. Ik had zo’n trek dat ik die laatste foto liet zitten. Die friet en sla geloofde ik wel. 😁 Volgende keer kan ik die citroensap ook wel eens toevoegen.

De laatste foto is net voordat ik ze uit de pan haalde. Ik had zo’n trek dat ik die laatste foto liet zitten. Die friet en sla geloofde ik wel. 😁 Volgende keer kan ik die citroensap ook wel eens toevoegen.
Zo maak ik sliptong al 30 jaar, geleerd van mijn moeder, voorheen op de indoorpit tegenwoordig uitsluitend op de BBQ

Met grootouders die aan de kust wonen neemt dit gerecht mij terug naar mijn kindertijd waar dit wekelijkse kost was 🤤. Perfect kleurtje op de vis!

Is dit ook te doen op een kamado? Of trekt de geur/smaak in het keramiek?

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Natuurlijk is dit ook te doen op een kamado. Er staan veel visgerechten op internet die op een BGE of KJ bereid worden dus daar hoef je volgens mij niet bang voer te zijn.

dit wil ik ook!!!!!!!!!!
oh man, slibtong 😋 maak me gek!!!

dank voor het delen. top man

Maak me gek, slibtong kun je me voor wakker maken🥰 ze zien er schitterend uit, alleen hoop ik dat je er iets meer dan vier had

Terug
Bovenaan Onderaan