BasBQ
Beef en Steak

Slagertips omgeving Breda

HugoJ

Tondelzoeker
Berichten
18
Beste BBQ Boys & Girls,


Heeft er iemand nog tips voor een goede slager in omgeving Breda?

Ik haal nu mijn spareribs bij Maros (Cypresstraat, Tuinzigt),
Ik ben hier zeker tevreden over, hier hebben ze "brede" spareribs waar ik naar opzoek was. Na een bezoek aan een ander slager in Breda was ik aangenaam verrast door de brede spareribs die Maros heeft, volgens de andere slager: "spareribs bestaan niet groter hoor" wijzende naar een ribje van ong. 25 cm lang en 8 cm breed. ik wist voldoende..

Maar ik ben benieuwd waar mede Bredanaars hun low 'n slow vlees halen !

zie foto voor de ribs van Maros

Bedankt voor de reacties!


8a5a0a01aca0e6bd6753606bab0f45c0_zpsb3e4118d.jpg




 
Als je aan pasjes kunt komen van Hanos Makro en Sligro, dan kom je al een heel eind. Vooral de Hanos/ISPC in Breda heeft een erg mooie slagerijafdeling.
 
Hier nog iemand uit Breda maar ik heb ook tevergeefs gezocht naar een vakman.
Een karbonade van 400 gram wordt al snel gezien als een groot stuk vlees.  :-O

Toen de Hanos ontdekt.
Wat ze standaard op de plank hebben liggen is fantastisch.
Buikspek bijvoorbeeld heb je keus uit Livar, zweeds boerderij varken of Iberico.

Wat ze niet hebben kan besteld worden.

Ik kan niet wachten tot het wild seizoen weer begint.  B-)
 
Een aantal mensen zijn hier ook tevreden over de internet slagers hier B&S (beef and steak) en Aalvink. B&S kenik niet en bij Aalvink weet ik dat de kwaliteit goed is maar weet niets over de bezorg procedures aangezien ik daar alles zelf ophaal.
 
maroc zei:
bij Aalvink weet ik dat de kwaliteit goed is maar weet niets over de bezorg procedures aangezien ik daar alles zelf ophaal.
Vandaag 10kg ribs binnengekregen van Aalvink, goed verpakt en koud....
 
In Rijsbergen zit een boerderijvlees winkel (hoeve het laag) Die kun je bellen en je wensen doorgeven. Nog geen ervaring, maar ga morgen een procureur halen op bestelling.
 
In Made vlak bij de watertoren schijnt trouwens ook een boerderij slager te zitten.
Alleen geen ervaring mee.
 
Hoi HugoJ, vlees was erg goed. Hoefde nauwelijks vet weg te snijden. Was erg lekker. Heeft me ook nog een knorrie opgeleverd;-) zie ook mijn feed bij low en slow. Binnenkort ga ik de spareribs eens proberen van de boerderij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan