BasBQ
Beef en Steak

Skillet Big Green Egg Large

Albert1979

Tondelzoeker
Berichten
4
Ik wil binnenkort een skillet aanschaffen voor de BGE Large. Kwaliteit kost wat maar zijn er collega BBQ'ers die goede ervaringen hebben met andere merken (goedkopere) skillets?

En raden jullie aan om dan ook een large skillet te nemen of juist wat kleiner zodat je meer op hetzelfde rooster kunt bereiden?
 
Ik zou er goed over nadenken wat je allemaal wilt gaan maken er in. Ik heb zelf dit pannetje van the bastard, en hier heb ik 9 van de 10 keer voldoende aan. Perfect om een paar biefstukjes in de bakken, of een beercanchicken in te zetten, of krieltjes in te bakken, etc.
Als je een maaltijd voor het hele gezin uit 1 pannetje wilt halen is die (veel) te klein.
Ik raad je in ieder geval aan om een pannetje zonder steel te nemen.
 
Toevallig zijn mijn pannetjes en potjes in gietijzer allemaal van Petromax. Heel tevreden van.
Ik heb een klein steelpannetje, een sauspannetje en een skillet met oren ipv steel van 30cm bodemoppervlak.
 
petromax +1, ook heel tevreden over.

1 van mijn deskel van de Do had een barst en ze hebben mij gewoon een nieuwe gegeven, top service.
 
Als je Googled op gietijzer set kom je meerdere kisten tegen van diverse merken met een leuk starter setje.

Dit kost nog geen € 100,- en dan kun je voorruit.

Mocht je dan tegen bepaalde wensen of gebreken aanlopen weet je waar je bij de gerenommeerde merken naar moet kijken.

 
@Albert1979
Ik heb skillets in diverse maten van Petromax en Valhal. Voldoen prima. 16, 25, 32 cm
Advies. Koop wel zo'n ding zoder steel.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je overwegen om (ook) een dutch oven aan te schaffen kan ik die van Petromax aanbevelen. Die deksel kun je ook als skillet gebruiken dus heb je 2 in een.
 
Ik heb heel wat gietijzer van Windmill.
Zeer tevreden van.
Heb een pan 26,5 CM met steel.
Een grotere ga ik ook nog aankopen maar de zonder de steel.
Is handiger in de kamado denk ik.
 
Ik sluit me aan bij het advies om eentje zonder steel te nemen. Ik heb zelf een aantal gietijzeren pannen, maar zonder steel vind ik toch het makkelijkste werken op een kamado.
Verder, zoals eerder gezegd, eerst goed nadenken waar je het voor wilt gebruiken en daar de keuze van de maat op bepalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan