Beef en Steak

Short Ribs en zoet toetje

Rens008

Vuurmaker
In de reeks van maart '25 maak ik wekelijks een ander ('groot') gerecht op de kamado; het mooie weer komt er immers aan.
Vorige week de Pulled Pork gemaakt, deze week stond Short Ribs + bijgerechten + toetje op het menu.

Het recept was afkomstig uit het Ultieme Bier en Barbecue Boek --> na het roken werden ze gestoomd is donker bier.
Alhoewel er niet veel bier geproefd werd, het recept was geslaagd en was leuk om een keer te doen!
Wel bleef de garing lang in de 'stall' en ook de laatste graden duurder tergerent lang (gegaard tot 95 graden).

Bijgerechten:
- Memphis Style Cole Slaw - zie Recept - Hierbij te veel mosterd gebruikt waardoor de smaak te pittig was(het was ook 'pittige dijon mosterd'). Een volgende keer minder mosterd en/of ook griekse kwark toevoegen :giggle:
- Gerookte aardappelsalade - zie Recept - Goed gelukt, eenvoudig recept. Ik had minder mosterd toegevoegd waardoor het lekkerder smaakte.
- Nagerechtje: Banaan met chocolade en Rum - zie Recept - Ziet er leuk uit en smaakte ook goed! De banaan was mooi warm geworden waardoor het goed uitgelepeld kon worden. Een dikke aanrader 😁

De voorbereidingen voor aankomende week zijn inmiddels (afgelopen vrijdag) al begonnen, dat belooft wat!

Short Ribs in de rub
20250323_123447.JPG

Op de kamado:
20250323_125527.JPG

Aardappelsalade erbij
20250323_135756.JPG

Ready voor het stoven
20250323_150942.JPG

20250323_151855.JPG

Resultaat Short Ribs:
20250323_191033.JPG

Het gerecht:
20250323_193704.JPG

Bananenbootjes:
20250323_194527.JPG

Toetje:
20250323_195816.JPG

Ziet er dondersteen uit!!

Zelf nog nooit bij Inamood besteld, wel vaak voorbij zien komen met mooie acties. Is deze site een aanrader?

Ziet er dondersteen uit!!

Zelf nog nooit bij Inamood besteld, wel vaak voorbij zien komen met mooie acties. Is deze site een aanrader?

Ik zie de shortribs (korting) veelal op zaterdag voorbij komen. Het vlees is prima, zeker voor de prijs (ik zeg dit omdat ik beter kwaliteit heb gezien). Qua aanbod en behoefte voor de bbq hebben ze een mooi assortiment 😊

Ik zie de shortribs (korting) veelal op zaterdag voorbij komen. Het vlees is prima, zeker voor de prijs (ik zeg dit omdat ik beter kwaliteit heb gezien). Qua aanbod en behoefte voor de bbq hebben ze een mooi assortiment 😊
De short ribs die in de actie zijn op zaterdag zijn ook helaas "maar" gras gevoerd. Dat is altijd wat minder vet en dus minder smaak dan graan gevoerd.

Terug
Bovenaan Onderaan