Beef en Steak

Short Rib vraag

Brabants Braai Team

Tondelzoeker
Goede dag,
Normaal gesproken 'Braai" ik alles op mijn zelf gemetselde braai maar laatst een cursus koken op de kamado gevolgd met een collega. Nu wil ik dit weekend met mijn zwager het volgende proberen: Beef short ribs ok een kleine goedkope kamado zonder heat deflector.

Nu was mijn vraag (wellicht naar de bekende weg) is dit slim/reëel? Het zou zonden zijn als we de ribs verpesten, dan kunnen ze beter in de slowkooker of helemaal iets anders maken.

Ben benieuwd of jullie ideeën en of oplossingen hebben (jaja een heat deflector kopen)

Je zal op 1 of andere manier een schild moeten maken tussen de kolen en het vlees. That's it. Ik heb overlaatst mijn tafelBBQ gebruikt en de dag ervoor sloeg ik ff in paniek omdat ik dacht de pizzasteen er tussen te leggen, maar die bleek even groot als de BBQ te zijn :ROFLMAO: Daar stond ik dan. Toen schoot me te binnen dat ik een houtkachel (inbouwcasette) heb en dat daar heel veel losse vuurstenen in liggen. Dus heb ik wat zitten puzzelen met de vuurstenen om een schil te vormen en dat werkte perfect.

Maar boven de kolen gaat het vlees bakken en gaat het niet goed komen.

Recent had ik en mijn Kettle Joe en mijn Webertje aan staan en beide op indirect. Voor de Weber heb ik toen de kolen rekjes iets aangepast door er een stalen strip bovenop te maken. Daar bovenop heb ik een stalen deksel van een (vet) emmer gelegd. Voor mij voldeed dit prima. Moet alleen de stalen strips nog even definitief vast maken.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan