BasBQ
Beef en Steak

Schichtfleisch uit Dutch oven.

Wordt een feest met Moederdag😎 is dit gemaakt in een 6ft? Of een grotere.
Ik ga het recept wat aanpassen omdat zoonlief niet van uien houdt( o echt? 😱 ja echt)
Dus ik ga voor procureur, paprika ananas en champignon, als ik er aan denk zal ik hier het resultaat posten.
*haha na het goed bekijken van de foto meen ik 6ft te zien staan. Die maat heb ik ook😎🍽
 
Voor schichtfleisch gebruik ik 2,5 kilo procureur, kilo uien, ontbijtspek, varkensrub, bleus hog bbq saus. Snij de procureur in steaks van 1 cm dik en bestrooi deze met de rub. Schil de uien en snij in schijven. Beleg de bodem van de Dutch oven met ontbijtspek, leg een steak tegen de zijkant van de Dutch oven, maak dan een rij met de uischijven, dan weer een rij vlees enz. Verdeel hierover 250 ml bbqsaus en dek af met een laag ontbijtspek. 10 briketten onder de Dutch oven en 8 op de deksel. Laat 4 uur sudderen. Na 4 uur trek je alles uit elkaar zoals bij pulled pork verwissel halverwege wel even de briketten. Misschien wel lekkerder als pulled pork en je bent zo’n 4 uur eerder klaar. Als afwisseling kan je ook nog paprika toevoegen bij de ui.

Bekijk bijlage 15732

Bekijk bijlage 15733

Bekijk bijlage 15734

Bekijk bijlage 15735

Bekijk bijlage 15736
Krijg gewoon geweldige trel
Verzonden vanaf
 
Mooi recept en heldere reportage. Bedankt voor het delen.
 
Wholy sh*t zeg. Dat ziet er lekker uit. Lijkt me echt super om te maken. Staat hier ook op mijn lijstje om te maken. Absoluut.
 
ziet er dus echt superlekker uit! Eigenlijk ook wel gewoon in de oven…. Of is dat vloeken ik de kerk? 😉
 
Dat ziet er echt top uit!

Kun je de DO ook indirect op de bbq zetten om dit te bereiken? Dan heb ik wat meer controle over de temperatuur. (Hoeveel graden zou dat dan moeten zijn?)
 
Dat ziet er echt top uit!

Kun je de DO ook indirect op de bbq zetten om dit te bereiken? Dan heb ik wat meer controle over de temperatuur. (Hoeveel graden zou dat dan moeten zijn?)

Precies deze vraag heb ik ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er erg lekker uit! Moet ik zeker eens proberen. Zou je de pan niet net zo goed in de over kunnen zetten? Leuk voor een regenachtige dag
 
Lijkt mij heerlijk om te maken. Heb je ook een recept om de rup te maken.

Ik ga zondag (geïnspireerd door deze post) schichtfleiss maken ( heb net procureur bij de Hanos gehaald)en ga de rub als volgt maken;

2el paprikapoeder
1el suiker
1el uipoeder
1tl mosterdpoeder
1tl chilipoeder
1tl djinten (komijn)
2tl peper uit de molen
1el knoflookpoeder
1tl cayennepeper
1/2 tl gemberpoeder


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Geweldig hartelijk dank voor voor de rub ingrediënten.
Nog een vraag hoe kan ik aan een kaart van de hanos komen ik weet van vroeger dat je daar heerlijk vlees kunt kopen.
 
Lijkt mij heerlijk om te maken. Heb je ook een recept om de rup te maken.
Ik had de porkrub van Smokey goodness gebruikt. Maar die kan je natuu ook zelf maken.
 
Wordt een feest met Moederdag😎 is dit gemaakt in een 6ft? Of een grotere.
Ik ga het recept wat aanpassen omdat zoonlief niet van uien houdt( o echt? 😱 ja echt)
Dus ik ga voor procureur, paprika ananas en champignon, als ik er aan denk zal ik hier het resultaat posten.
*haha na het goed bekijken van de foto meen ik 6ft te zien staan. Die maat heb ik ook😎🍽
Is idd een 6 ft en over Over die uien zou ik me niet zo druk maken. Ik ben benieuwd of het met ananas smaakt. eea is namelijk al vrij zoet door de bbqsaus.
 
Dat ziet er echt top uit!

Kun je de DO ook indirect op de bbq zetten om dit te bereiken? Dan heb ik wat meer controle over de temperatuur. (Hoeveel graden zou dat dan moeten zijn?)
Kan ook. Volgens mij moet de temperatuur dan zo rond de 150 graden zijn.
 
Ik ben benieuwd of het met ananas smaakt. eea is namelijk al vrij zoet door de bbqsaus.

En, ananas doet gekke dingen met de structuur van het vlees... maar da's met een stoofje misschien minder een probleem. Ziet er zalig uit zo zeg!
 
Is idd een 6 ft en over Over die uien zou ik me niet zo druk maken. Ik ben benieuwd of het met ananas smaakt. eea is namelijk al vrij zoet door de bbqsaus.

Maar daar houden wij wel van. Zwakt ook de chili wat af. Ik ga gewoon lekker experimenteren en laat het na afloop weten. Het is in ieder geval een verse ananas, dat scheelt. Ik serveer het met rijst. Een tropische variant voor moederdag


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Geweldig hartelijk dank voor voor de rub ingrediënten.
Nog een vraag hoe kan ik aan een kaart van de hanos komen ik weet van vroeger dat je daar heerlijk vlees kunt kopen.
Met een kvk nummer kun je een hanospas aanvragen.
 
Gerecht ziet er zeer smakelijk uit! Ik neem dit recept ook even mee.
Bedankt voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan