Beef en Steak

Sate Ajam alla joko

hogakb

Tondelzoeker
Goedenavond Allen,

Vanavond Sate Ajam alla joko klaargemaakt. Kipdij van bij de Turk. 20 gram per stokje aangehouden. Helaas heb ik geen saté grill tot mijn beschikking dus dan maar een simpel tafel bbq'tje. Moet zeggen, dit is toch wel een van de lekkerste saté stokjes die ik ooit heb gegeten. Wat een heerlijk recept is dit! Vooral die lekkere zwarte aangebakte stukjes op het vlees, heerlijk!

IMG_5246.jpg

IMG_5248.jpg

IMG_5249.jpg

IMG_5251.jpg

IMG_5252.jpg
IMG_5255.jpg

IMG_5257.jpg

image34534.jpg
IMG_5262.jpg

Voor de volgende keer ga ik een brikettenstarter aanschaffen zodat ik fatsoenlijk hete kolen kan gebruiken. Nu was het een beetje improviseren om de kolen heet te krijgen.

Het rijgen mag ik ook nog een paar keer oefenen, ze zien er niet zo mooi uit als die van joko ;)

Vraagje: Hoe warmen jullie de saté weer op? Ik heb het nu ongeveer 1 a 2 minuten in een 250 graden oven gedaan (totdat je het hout van de stokjes begon te ruiken).

Wat een heerlijk verslag en wat een mooie sateetjes zeg! Niets mis mee. Leuk om te horen dat ze zo lekker waren!
Qua rijgen zou je misschien eens ronde stokjes kunnen proberen, denk dat dat sws gemakkelijker te rijgen is dan deze die je nu hebt gebruikt. En de kippendij snij ik gewoon in repen van boven naar beneden van de dij. Dan kun je gelijk de hele reep kip op een stokje rijgen en klaar is je stokje.
Volgens mij is die Q die je gebruikt hebt een prima sate-grill hoor. Misschien zijn wokkels gemakkelijker dan aanmaakblokjes, maar heb eigenlijk geen ervaring mee. Ik gebruik zelf een Looftlighter, maar een verfbrander zou ook snel werken.

Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan