BasBQ
Beef en Steak

Sardines op de grill

 
 

Wollywan

Tondelzoeker
Berichten
24
Omdat ik ook wel van een visje houd en Grillmeister een echte carnivoor is, probeer ik af en toe iets kleins uit.

Na onze oerburgers heb ik daarom nog snel 2 sardientjes op de BGE gelegd.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11450.0

Toen we bij de visboer kwamen bleek hij geen verse te hebben maar wel een zak met ingevroren exemplaren..... tsja na het ontdooien bleken deze nog niet te zijn schoongemaakt  #-o
Gelukkig had Peter vroeger ervaring opgedaan tijdens de vistochtjes met zijn pa, maar is inmiddels allergisch geworden voor vieze en stinkende handjes (tenzij hij bereid eten in z`n klauwtjes heeft!!).... Dus heb ik voor het eerst in mijn leven vis schoon gemaakt.... dit gaat zeker geen nieuwe hobby worden!!

Ik heb ze na het schoonmaken aan de binnenkant ingestreken met een mengsel van olijfolie, knoflook, zout, peper en een beetje paprika poeder. De buitenkant heb ik rijkelijk voorzien van een laagje grof zeezout.

Na het grillen hebben we ze op een sneetje van ons zelf gebakken brood gelegd zodat de heerlijk zoutige sappen in het brood konden trekken (zoals de Portugezen ook de sardines eten).

Eerlijk gezegd was dit probeerseltje zeer de moeite waard en heeft man-lief zitten genieten! (al kon het de oerburger niet overtreffen, haha)














 
Nodig mij de volgende keer maar uit, dan wil ik ze ook nog wel schoonmaken. Zo lekker gegrilde sardientjes.
 
Not my kind of beef...
 
Terug
Bovenaan Onderaan