BasBQ
Beef en Steak

Samen een UDS in elkaar knutselen

 

Zeehond77

Tondelzoeker
Berichten
18
For Goos old sake is het soms goed om samen iets met je broertje te doen.
Nu ben ik vooral goed in toezicht houden en heeft mijn broertje een werkplaats met bijna al het denkbare gereedschap dus leek het mij wel een goed idee om een UDS te bouwen.

De afgelopen weken heb ik hier en daar wat spulletjes gekocht en her en der wat besteld.



Dat is het begin.
Ze kosten wel een vermogen maar ik vond ze wel heel gaaf die RVS schoorstenen van de BGE.
Oh, dan walsen we even een stripje en lassen die op de deksel.... Zo gezegd, zo gedaan.



Ik zal eens aanbieden een dagje te komen helpen opruimen...  ;)









Zo, dat is de eerste stap.
Nu de lucht toevoer. Ik dacht, zou het niet handig zijn de 3 inlaten met elkaar te verbinden, wat je dan ook open zet aan afsluiters of later voor de blower van een controler, dan heb je een zuurstoftoevoer aan meerdere kanten.
Een profielwals ontbrak aan het assortiment dus kwam het buigijzer uit de kast. Met een beetje aanmoediging heb ik hiermee gespeeld. Ben niet geheel ontevreden.



Zie dat ik later wat minder foto's heb gemaakt...

Hier dan bijna af.



Ik mis nog wat beugeltjes om de staande pijpen vast te zetten en na de eerste run moet er her en der nog wat gericht worden als alle materiaal spanningen weer op hun plek zitten.
In de ton heb ik het bekende wandrek systeem om de roosters op verschillende hoogtes te kunnen plaatsen. Het tonnetje zit nu lekker in de crisco te wachten tot op de eerste mand vol hete kolen. En ik houd het forum angstvallig in de gaten voor de aankondiging voor de 9de ronde Heatermeters  ;)


Wordt (in een ander draadje) ongetwijfeld vervolgd.

Groet,

Rik
 
zie er goed uit
 
Ziet er mooi uit
 
Mooie uds!
 
Terug
Bovenaan Onderaan