BasBQ
Beef en Steak

Salsicce e fagioli

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
378
Eindelijk rustiger weer!
Vanmiddag m’n nieuwe gietijzeren roosters neergelegd en ook m’n verse dutch oven tevoorschijn gehaald.
En omdat ik het vorige gerecht van Gino d acampo zo lekker vond nogmaals voor een gerecht gegaan.
Klassiek noord Italiaans gerecht wat met reuzel en buikspek van origine werd gemaakt maar deze is met varkens saucijzen en pancetta.
Eerst ui en wortel fijn snijden en stevig aanfruiten
IMG_6155.jpeg
IMG_6156.jpeg

Hierna de pancetta en saucijzen en runder bouillonvocht er bij en een glas rode wijn(dit werd een scheutje meer)
Dit wat laten sudderen en toen mochten de overige ingrediënten er bij,canalinnie bonen,zwarte olijven,laurierblaadjes,tomaten puree.
Zelf er voor gekozen voor wat rode paprika en knoflook olie,puur om wat extra smaak toe te voegen en ook wat geraspte kaas
IMG_6157.jpeg
IMG_6158.jpeg

Het hoefde maar 30 min te sudderen en omdat t wat nat was de laatste 10 min zonder deksels om wat te laten verdampen
IMG_6159.jpeg
IMG_6160.jpeg
IMG_6162.jpeg

En toen was t klaar ,eigenlijk nog breekbroid er bij maar ik heb de eigenschap nog wel s wat te vergeten in de supermarkt
Echt een smaakexplosie en weer dezelfde vraag…….waarom ben ik nooit eerder begonnen met buiten koken op een bbq!
Eetse allemaal 👍🍺
 
Mooi. Schuif maar een bordje door.
 
Poh, mooi bordje!

Dat boek moet ik ook eens naar gaan kijken, klinkt allemaal heel interessant.
 
Daar krijgt de inwendige mens honger van 😋 lekker potje met allemaal lekkere ingrediënten. Ik maak dit wel eens op het fornuis maar heb het nog nooit in de DO gemaakt op de Bbq. Daar komt verandering in na het lezen van dit draadje 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan