Beef en Steak

RVS rooster The Bastard vaatwasser bestendig?

Berbera

Vuurmaker
In The Bastard zit een multi level cooking system met halve rvs roosters die prima in de vaatwasser passen . Nu zie ik overal posts over het schoonmaken van de roosters maar niemand die dat de vaatwasser laat doen. Ik vraag me af of en waarom je ze niet/wel ze in de vaatwasser kan schoonmaken.
Daar is ook nergens informatie over te vinden. Het zijn rvs roosters dus waarom zou dat niet kunnen? Ik zie wel dat rvs BGE roosters in de vaatwasser geplaatst kunnen worden.

Zeker, ik stop ze altijd in de vaatwasser. Ik haal eerst het grove vuil er even af met een keukensponsje en dan doe ik ze erin. Weet wel dat de verkleuring niet weg gaat in de vaatwasser, die kan je er eventueel wel weer afhalen met een (keuken) schuursponsje. Succes!

Zeker, ik stop ze altijd in de vaatwasser. Ik haal eerst het grove vuil er even af met een keukensponsje en dan doe ik ze erin. Weet wel dat de verkleuring niet weg gaat in de vaatwasser, die kan je er eventueel wel weer afhalen met een (keuken) schuursponsje. Succes!
Top! Dankjewel.

Of het kan, ongetwijfeld. Maar moet je het wel willen? Tuurlijk is het makkelijker maar als ik eens denk aan al het vet e.d. wat op een rooster zit dan wil ik dat liever niet door de leidingen van de vaatwasser hebben (i.v.m. aankoeken van rommel en stank). Misschien overdrijf ik dus als iemand het goede antwoord heeft corrigeer mij dan gerust.

Volgens mij is er nog ergens een draadje " hoe schoon" wil je je roosters hebben.....

Het kan maar waarom zou je het willen?
Ik borstel mijn roosters af en laat het erbij.
Een "als nieuw" rooster voegt niets toe.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Gewoon schoon branden en borstelen. Klaar.

Ik heb mijn roosters nooit meer als kaal RvS gezien sinds ik hem nieuw heb gekocht .
Schoon steken en met messing borstel borstelen en papieren poets doek er over ,Klaar .
Het zwarte laag is ook een seasoning laagje
Wat helpt tegen vast plakken.

Of het kan, ongetwijfeld. Maar moet je het wel willen? Tuurlijk is het makkelijker maar als ik eens denk aan al het vet e.d. wat op een rooster zit dan wil ik dat liever niet door de leidingen van de vaatwasser hebben (i.v.m. aankoeken van rommel en stank). Misschien overdrijf ik dus als iemand het goede antwoord heeft corrigeer mij dan gerust.
In braadsledes, op oven- en airfryer roosters en op borden zit toch ook vet en meuk? Daar zie ik niet heel veel verschil met bbq roosters?

Volgens mij is er nog ergens een draadje " hoe schoon" wil je je roosters hebben.....

Het kan maar waarom zou je het willen?
Ik borstel mijn roosters af en laat het erbij.
Een "als nieuw" rooster voegt niets toe.

Vooral omdat je na het bbqen van een stuk spek de roosters te warm zijn om ze eraf te halen en je het hele spul vervolgens vergeet tot je een maand later weer eens bedenkt een visje te gaan roken en je dan uren bezig bent om alles schoon te maken.

Is toch bewerkelijker en duurt langer dan in de vaatwasser zetten?
Schoon borstelen als ze nog warm zijn. Dus lekker laten liggen.
En even borstelen met opstoken.
Nauwelijks extra werk.

Er zijn ook mensen die ze laten weken etc.
En weer helemaal glimmend poetsen......

In braadsledes, op oven- en airfryer roosters en op borden zit toch ook vet en meuk? Daar zie ik niet heel veel verschil met bbq roosters?
Braadsledes, airfryer attributen of spullen voor de oven gaan hier niet in de vaatwasser. Daarnaast gaat de afwas hier al redelijk schoon de vaatwasser in. Het is en blijft een vaatwasser en geen afvalbak :p

Zelf borstel ik na het gebruik van de BBQ ook even vlug het rooster schoon. De volgende keer dat die aan gaat weer kort een borstel over het rooster en hij is weer klaar voor gebruik. Ik merk zelf dat er ook een soort anti-aanbaklaag op de roosters komt als je ze niet helemaal blinkend schoonmaakt.

Terug
Bovenaan Onderaan