Beef en Steak

Runder ribsmmmmmmm

2dehans

Kooltjesharker
Een tijdje geleden bij mijn groothandel gekeken naar Runder ribs. Mooie deal met de slager. Hij had ze niet meer vers op voorraad en daarom voor de zelfde prijs een mooi stuk grain gemarmerd diepvries stuk mee.

Donderdag uit de vriezer en vanmorgen was het er wel tijd voor. Regenachtige zondag en wat is dan nog lekkerder dan naar een licht rokende BBQ in je tuin te zien staan waar onwijs lekkere geuren vanaf komen.

Begonnen met wat te trimmen en toen de rub van uit het recept https://www.bbq-nl.com/beef-ribs/ ruim ruim schoots aangebracht. Verse peper korrels niet te fijn gemalen zodat je af en toe een pittige stukje hebt.

De Inkbird deed weer goed zijn werk zodat ik in alle rust op de bank met een wijntje kon wachten. Na 4 uur zat er een lekkere kortst op en toen ingepakt in 3 lagen allu. Daarna door laten garen tot 95 graden en voelde het allemaal zacht aan. Het was inmiddels 1600 uur en nog even in de folie buiten de BBQ gelaten. Om 1800 dan aan tafel met wat patatjes. De rooksmaak was erg lekker, de rub lekker aanwezig en het vlees super zacht.

Als ik dit nog een keer maak zal het denk ik niet als hoofdgerecht zijn. Ik vermoed als je met vrienden ’s avonds lekker aan tafel zit met een wijntje en biertje en naast een toastje oid zet je dit erbij dan is het feest wel compleet.

Super lekker en voor herhaling vatbaar.

Fotos zeggen meer dan woorden dus bij deze

IMG_0550.jpeg

IMG_0554.jpeg

IMG_0555.jpeg

IMG_0556.jpeg

IMG_0557.jpeg

IMG_0560.jpeg

IMG_0563.jpeg

Ziet er heerlijk uit!

Ja zo hoort het eruit te zien, super juicy.

Het kwijl loopt in m'n mond na het zien van die laatste foto 🤭 het ziet er echt schitterend uit 🤩

Ziet er top uit! Mijn eerste ervaring met de shortribs was iig een stukje droger 🫣

Nog even de tijdlijn teruggerekend......

1731948081765.png

Om 16:00 was hij mals na 4 uur gewoon op de Q +## uur in de folie ?

Je zat iig op tijd aan de wijn deze zondag ;)

Thxs all en @noskos het was jouw beproefde recept :-)

Ik moet zeggen dat iets meer betalen voor een stukje vlees je dit zeker terug proeft.. dat was een goede les voor mij.
Er was nog 1 plakje over van gister.. die voor het eten in kleine stukjes gesneden en dat was me toch lekker! Mss nog wel lekkerder dan gister avond bij het avond eten. Zeker voor herhaling vatbaar!!

WAter loopt langs mn kin hier.... snel weer zo'n mooi stuk vlees halen!!!

Terug
Bovenaan Onderaan