BasBQ
Beef en Steak

Rub en saus voor Ribs maar dan low carb.

 
 

Superjohn

Stoker
Berichten
357
Ik wil zo af en toe wel eens aan een dieet doen meestal iets dat op dokter Frank lijkt.
Dus low carb (weinig/geen Koolhydraten).

Nu vind ik m'n ribs het lekkerst langzaam gegaard, in gesmeerd met een lekkere rub en afgemaakt een lekkere bbq saus.

Maar ik de meeste zijn koolhydraten bommetjes.

Dus de vraag is simpel wat zijn de lekkerste zonder (met weinig) koolhydraten?

Groet, John.
 
Dit is het BBQ Forum hoor, niet de weight-watchers ;)
De meeste sauzen zijn op basis van allerlei dingen als corn syrup, suiker, etc. Ook als je het zelf maakt dan zit dat er in. Kijk eens voor een recept van Memphis Style Dry Ribs, daar komt geen saus aan te pas. Althans niet veel en erg dun.
 
Doet meneer Franklin in texas ook niet super weing van al dat lekkers op zijn vlees?

Aan zijn filmpjes te zien niet bijster veel.
 
Goede rib (Iberico) waar al veel smaak aan zit met PeZo of todd's dirt? Resultaat wordt wel heel anders. Qua saus pis je naast de pot
 
ik denk dat je op zoek moet naar rubs/sauzen zonder suiker en dat zal lastig worden, je kan het proberen met een suikervervanger zoals stevia maar al weet ik niet wat daar de effecten van zijn tijdens het grillen denk dat het een kwestie is van trial and error.
 
Google search op "low carb rub" en je vindt verschillende mogelijke recepten.
 
Hoeveel krijg je er totaal van binnen? Een paar gram? Dat is toch de moeite niet? Ik heb diabetes en let daar totaal niet op, merk er ook niets van. Volgens mij hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Let meer op bv frisdranken, bier, toetjes ijs etc. Nou ja bier? BBQ zonder bier? Naaahh.
 
Ener zei:
Hoeveel krijg je er totaal van binnen? Een paar gram? Dat is toch de moeite niet? Ik heb diabetes en let daar totaal niet op, merk er ook niets van. Volgens mij hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Let meer op bv frisdranken, bier, toetjes ijs etc. Nou ja bier? BBQ zonder bier? Naaahh.

Tja als je echt low carb gaat dan telt elk grammetje koolhydraat mee. Als je als diabeet op een goed evenwicht zit met je huidige eetgewoonten is dat natuurlijk prima, maar kenmerk van een dieet is dat je wat veranderd in je eetgewoonten.
Bij de meeste low carb di?ten begin je met een laag aantal grammen koolhydraten en voeg je langzamerhand koolhydraten toe tot een goed evenwicht.

En in kruiden en rubs zitten vaak stiekem heel veel suikers. Dus zelf een beetje tikt dan aardig aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan