BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie Spareribs

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.422
Een rotisserie dient niet enkel om eens een kippetje te bakken of gyros te maken.
Een mooie rack spareribs past ook mooi op een spit.

De verdeler in de kolenmand van de Bastard geplaatst zodat deze voor de helft kon gevuld worden met houtskool.
Aangestoken met wokkels op 2 punten, nadat de wokkels opgebrand waren, de Bastard gesloten en op temperatuur laten komen (ergens tussen de 160°C - 180°C)

Intussen de Spareribs ontvliesd, ingewreven met olijfolie en dan bestrooid met Franky's Pork Prank rub
20220227_105121.jpg


Dan de rack aan het spit geregen, om de 3 à 4 beentjes
20220227_110128.jpg



Een blokje appelhout op de kolen om de ribs toch wat rooksmaak mee te geven en dan het spit in de Bastard geplaatst.
20220227_113035.jpg


Na een uurtje het voorlopige resultaat eens gecontroleerd en een priktest gedaan, naar mijn mening waren ze nog te hard.
20220227_125200.jpg


Nog een half uur later opnieuw een priktest gedaan en nu gleed de naald van mijn Thermapen door het vlees.
En wat een mooie gekleurde bark zat er op de spareribs.
20220227_125321.jpg


Na het verwijderen van het spit, me toch nog kunnen bedwingen en de ribben nog een 10-tal minuten laten rusten.
Dan hebben we ze aangesneden en geproefd, ze waren zo lekker dat ik vergat om nog een foto te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan natuurlijk ook! De bark ziet er inderdaad fantastisch uit. Misschien toch ook eens proberen.
 
Als je vergeet foto's te maken omdat ze te lekker zijn, dan zit het wel goed
 
Dat is een lekker ribbetje zo!

Een spit is natuurlijk mega veelzijdig.

Zou je ze ook per stuk in een mandje kunnen doen?
 
Dat ziet er inderdaad mooi gekleurd uit, nadeel is wel dat je maar 1 rib tegelijk aan het spit kunt rijgen.
 
Dat ziet er inderdaad mooi gekleurd uit, nadeel is wel dat je maar 1 rib tegelijk aan het spit kunt rijgen.
Dat is inderdaad een nadeel, maar door de relatief korte bereidingstijd, kan je terwijl je een rack aan het opeten bent al een nieuwe aan het spit rijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan