Beef en Steak

Rookworst

RedFox zei:
zo op de foto te zien is dit een porkert 8, is een porkert 5 ook groot genoeg?

Het is inderdaad een porkert 8, of een 5 groot genoeg is zou ik je niet kunnen vertellen.
Weet inmiddels wel dat met de porkert 8 2KG en totaal 7 worsten best een hoop draaien is ;)
 
De worsten hangen inmiddels te roken!
Planning is rond 19.00 klaar ;D

IMG_2888.jpg


IMG_2889.jpg


IMG_2890.jpg
 
gaaf man, ben heel benieuwd  :)
 
mooie pic's!
 
Het water loopt me nu al in de mond...
 
Na 2,5 uur op 85 graden gerookt met een mix van pecan en hickory is hieronder het resultaat.
Voor de eerste keer ben ik heel erg tevreden. De kleur en smaak zijn top!
Enige verbeterpuntje is het velletje, deze mag nog wat "zachter".. maar hoe is nog de vraag.

Hieronder de laatste foto's

Net uit de WSM
IMG_2893.jpg


Lekker stapeltje zo
IMG_2896.jpg


Op een bordje bij een lekker rucolastampotje met rode ui, pompoenpitten en brie ;D
IMG_2898.jpg
 
Wooooaaaah dat ziet er lekker uit!!!!! Mooi gedaan hoor!
 
Dat is GEWELDIG mooi! Proficiat met het resultaat!!
 
Ze zien er heerlijk uit Daan!
Hoe bedoel je zachter? Je hoort een knap te hebben als je erin bijt, heb je die niet?
 
gefeliciteerd met dit geweldige resultaat
 
Wow, dat ziet er echt fantastisch uit, kan ze hier proeven en ruiken. Petje af......
 
Geweldig, die zien er echt super uit, komen op de to-do-lijst.
 
Mooie laatste foto!
 
Mooi resultaat Daan.
Voor wat betreft het velletje. Je kunt de worsten zo direkt uit de smoker eten.
Beter is het om ze nog even te wellen net als met knakworstjes.
De worsten nemen dan weer het vocht op wat er tijdens het roken is uitgedroogd. Daarna even laten rusten zodat het vocht weer bind.
Dan heb je een sappiger worst als resultaat. De darm is dan ook wat minder droog.
 
Tnx Bert, dat ga ik proberen, denk dat dit precies het verschil gaat maken wat ik bedoel..
Ze "knakken" nu wel namelijk maar het velletje is een soort van "taai".
 
Vuurvlieg zei:
Kijk hier eens.

http://overworst.com/


Heb het boek gekocht. Een beetje hilarisch geschreven. Maar wel leuk en belangrijker hele goede tips en recepten. Ik heb zelf een elektrische gehaktmolen waarmee je ook kan stoppen (de darmen vullen). Sinds kort ook een echte worstenstopper van het merk Dick (hoe kan je het verzinnen) :) deze heeft ten opzichte van het elektrische geval het voordeel dat je er meer gecontroleerd mee kan persen. En grotere hoeveelheden in 1 keer in de stopbus kan doen. Daarnaast door de verschillende diameter vulpijpen ook zeer geschikt voor het maken van kroketten Pulled Pork misschien of frikadellen van eigen gemalen vlees?

ery2ahe2.jpg

En wanneer je schapensnaren (darm) koopt kun je zelf van die heerlijke dunne merquezeworstjes maken. Die zijn heerlijk op de bbq. Zeker wanneer je ze je eigen smaak geef.
 
Blijft toch altijd leuk worst maken, heb er al vele gemaakt en er ligt nog wat in de vriezer te wachten voor de volgende keer.
Superman!
 
Terug
Bovenaan Onderaan