BasBQ
Beef en Steak

rookhoutpakketje op een gas bbq

 
 

rowhald

Kooltjesharker
Berichten
227
goedemorgen allemaal,
nu heb ik een vraagje betreffende een met alluminium zelf gemaakt rookpakketje op een gas bbq.
ik heb daar in een vorig topic wel gelezen dat daar iemand ook problemen had dat zijn pakketje alsmaar in de fik vloog,
daar werd als reactie gezegd de zuurstof toevoer te knijpen maar dit gaat niet op mijn bbq er zittten openingen in voor de branders en die kan ik niet kleiner maken.
heeft er iemand nog andere ideendan hoor ik het graag.
 
Misschien je houtsnippers weken van te voren en gewoon proberen. Met de plantenspuit kan je eventuele vlammen doven.
 
Weken doe.ik al.minimaal.een.uur nou hoorde ik ook al om dan t pakketje niet rechtstreeks op.de.flavorbar te leggen maar gewoon op t rooster
 
misschien ipv met alufolie, een paar centen uitgeven voor een bakje waar je rookhout in kan?

voor een paar euro een snoepbakje
b_561.jpg


of een mooie nette van een merk voor iets meer geld
GetImage26.jpg


kan je duur maken maar mogelijk heb je nog een blikje liggen en kun je er gelijk mee aan de slag
 
Ik heb maar een kleine 3 cm ruimte tussen mijn rooster en flavorbars vandaar.
Heb nog geen smokerbox gezien die lager is dan zeg 2.8 cm
 
ik gooi mijn rook pakketjes altijd op de flavorizerbar in de lengte, moet wel zeggen dat ik minimaal 3 lagen alufolie gebruik en de gaatje die erin geprikt worden rederlijk klein hou (mespuntje). Tot nu toe geen problemen en gaat altijd goed
 
Bedankt in heb nu een.mooi doosje oud tabakdoosje wat er precies tussen past maar inderdaad het Was een te dunne laag alu folie en te.grote gaatjes.
Bedankt voor de info
 
Heb er hier 1 van Weber style. En anders kun je toch gewoon een roosterdeel er uit halen ?
 
Die van weberstyle is te hoog maar t is al opgelost
 
Met een mooi oud metalen tabakdoosje die wel laag genoeg is en daar een paar gaatjes ingeboord en daarna even lekker uitgebrand zodat alle plastic en inkt verbrand Was en het doosje nu een mooi smokerboxje is geworden
 
Ik gebruik ook wel eens een aluminium folie, goed opgevouwen met een klein gaatje. Maar ik gebruik houtpellets, hoef je niet te weken. Op de kolen of naast de brander.

Op de wedstrijden gebruik ik open rookbakjes. Op het rooster, uiteraard gevuld met BBQ pellets, even aansteken met een Brander of looftlighter. And BAM you are smoking.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan