BasBQ
Beef en Steak

Rokken met dennen of sparren naalden.

Bierbuikburggraaf

Sprokkelaar
Berichten
36
Ik ben van plan om binnenkort een tomahawk steak te gaan maken. Nu zie ik op Netflix wel eens chefs die een klein beetje rook toevoegen van dennen naalden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoeveel naalden moet je hebben, hoela g moet je roken, van welke boom moeten de naalden zijn?

Ik hoor het graag.
 
Dennennaalden een zeldzame keuze.
Weet dat ze dit ook wel met mosselen doen. Zou zelf zorgen voor gedroogde naalden, dat zal net als bij hout een lekkerdere rook geven. En gewoon net zoals je op het filmpje ziet met een klein beetje beginnen en zo al doende ontdekken wat je lekker vindt.
Zou zelf geen dennenhout gebruiken want dat kan vervelende harsen bevatten met kwalijke rook.
 
Mijn eerste gedachte is: gebruik rozemarijn, als kruid met een teentje knoflook in de boter is dat heerlijk bij een steak. Maar om te roken heb ik er geen ervaring mee... geen idee of dat lekker is
 
Dennennaalden een zeldzame keuze.
Weet dat ze dit ook wel met mosselen doen. Zou zelf zorgen voor gedroogde naalden, dat zal net als bij hout een lekkerdere rook geven. En gewoon net zoals je op het filmpje ziet met een klein beetje beginnen en zo al doende ontdekken wat je lekker vindt.
Zou zelf geen dennenhout gebruiken want dat kan vervelende harsen bevatten met kwalijke rook.

Laatst nog op Njam tv (België) in het programma open vuur, daar hadden ze mosselen in een cirkel gelegd, er dan een hoop dennentakken bovenop en de vlam erin tot het terug uitgedoofd was, zou lekker zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan