Beef en Steak

Roken short ribs

Teunpeek89

Tondelzoeker
Goeie avond allemaal ik heb een klein vraagje kan je rode wijn chunks gebruiken om shortribs te roken en hoeveel adviseren jullie om te gebruiken

Groetjes teun

Goeie avond allemaal ik heb een klein vraagje kan je rode wijn chunks gebruiken om shortribs te roken en hoeveel adviseren jullie om te gebruiken

Groetjes teun

Rookhout is net zo persoonlijk als kruiden.

Zou volgens mij wel moeten gaan.

Heb even een foto gemaakt van een lijstje wat ik hier in eer kookboek heb zitten.

37DB4A76-BBA2-40BB-8B18-4F2A064979F0.jpeg

Ja, gewoon doen. Roken tot een kern tempvan pakweg 65 á 70 graden.
Geregeld een blokje hout toevoegen.

Als mondvermaakje zou ik geen bier pakken maar een lekker, om te starten, licht glas rode wijn.

Persoonlijk proef ik het verschil niet met rode wijn chunks of andere varianten daarop zoals whisky chunks t.o.v. gewone eikenhouten chunks dus bier kan ook prima werken als je geen wijndrinker bent ;)

Rookhout is net zo persoonlijk als kruiden.

Zou volgens mij wel moeten gaan.

Heb even een foto gemaakt van een lijstje wat ik hier in eer kookboek heb zitten.

Bekijk bijlage 38356
Handig lijstje, maar merk op dat er bij hickory geen runds staat en ik kom het thans wel regelmatig tegen dat ze het aanbevelen bij runds.

Voor mij persoonlijk is hickory bij een goeie steak zelfs mijn favoriet.

In ieder geval sla ik deze eens op.

Handig lijstje, maar merk op dat er bij hickory geen runds staat en ik kom het thans wel regelmatig tegen dat ze het aanbevelen bij runds.

Voor mij persoonlijk is hickory bij een goeie steak zelfs mijn favoriet.

In ieder geval sla ik deze eens op.

Je moet hem zien als een beetje een richting denk ik.

Bij kers staat ook geen varken en laat ik dat nou juist (bijna) altijd gebruiken.

Je moet hem zien als een beetje een richting denk ik.

Bij kers staat ook geen varken en laat ik dat nou juist (bijna) altijd gebruiken.
Klopt. Ik vind alle fruitsoorten bij varken lekker.

Ik lees dat beuk ook met heel wat gaat. Daar heb ik een netje chunks van, maar nog niet durven gebruiken. Wel al mot van beuken voor kaas te roken.

Klopt. Ik vind alle fruitsoorten bij varken lekker.

Ik lees dat beuk ook met heel wat gaat. Daar heb ik een netje chunks van, maar nog niet durven gebruiken. Wel al mot van beuken voor kaas te roken.
Appel en kers gaan heel goed samen met varkens vlees,. En zoals al gezegd, het is je eigen voorkeur net als kruiden !

Terug
Bovenaan Onderaan