BasBQ
Beef en Steak

Roken op de wga???

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hoewel ik weet dat een wga geen rookoven is heb ik zaterdag toch wat geprobeerd te roken.
En dat is best aardig gelukt (vinden wij)  :)
We hebben een kip file gevuld met ricotta en een Hollands blauwschimmel kaasje wat Italiaanse kruiden  erop en omwikkeld met ham.
De wga ingericht als een split gril en gevuld met ecobrasa afgedekt met geweekt pruimen hout, iets meer als op de foto's.
Opgestart op de Minion manier.
Na ? 5 kwartier was de kern temp 72 graden C, een paar gevulde tomaatjes erbij voor de vitamientjes en dan smullen maar.
Resultaat op de foto's

ULqVSSLl.jpg


Q9bL9kwl.jpg


2dY1EGNl.jpg


LMunl7Rl.jpg


AB3BGk1l.jpg




Grts,  Hans.

 
De WGA is heel veelzijdig hoor, dat zie je maar weer. Leuke reportage, was het lekker, en proefde je de rook terug?
Je had ook nog het ventilatieluikje boven je kolen ( waar je nu de thermometer in had) dicht kunnen doen, dan forceer je de rook over je kip heen, ( ervanuit gaande dat je kip aan de rechter kant lag). Of had je de probe daar in je kip, dat kan natuurlijk ook. Dan had je dus de rechter helemaal dicht kunnen doen.
 
OEPS !!!

Een dubbele foto.
Ik had deze bedoeld.  :( !
 
Hallo Dominique.

Het was verrukkelijk, prima rooksmaak.
Dank voor de tips.

Grts,  Hans
 
Mooi om te proberen op vakantie. Ziet er namelijk erg lekker uit.
 
Lowietje72 zei:
Mooi om te proberen op vakantie. Ziet er namelijk erg lekker uit.

Ik krijg er ook meteen een vakantiegevoel van!  :D
 
Hoi Ceriel .

Even een brandende vraag. Ik leer n.l. graag dingen.
Als weken van rookhout geen zin heeft waarom doet iedereen het dan en wordt het steeds aanbevolen met als rede dat het hout dan langer blijft roken ???  :-/  :-/  :-/
 
Snippers weken doet men wel, maar chunks niet omdat het vocht niet diep intrekt
 
Hans zei:
Hoi Ceriel .

Even een brandende vraag. Ik leer n.l. graag dingen.
Als weken van rookhout geen zin heeft waarom doet iedereen het dan en wordt het steeds aanbevolen met als rede dat het hout dan langer blijft roken ???  :-/  :-/  :-/
Het weken van rookhout wordt geadviseerd door Weber, en die verkopen tegenwoordig alleen nog maar snippers. Als je deze droog op de kolen gooit, vatten ze meteen vlam en zijn ze na 5 minuten weg...

Lees hier: http://amazingribs.com/tips_and_technique/mythbusting_soaking_wood.html waar ik (onder andere  :) ) mijn wijsheid vandaan haal...
 
Dank je wel Ceriel.

Prima uitleg. ;) !

Grts,  Hans.
 
Dat ziet er lekker uit
Ga ik zeker een keer maken
 
Leuke rooksessie zo te zien! Lekker hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan