BasBQ
Beef en Steak

Robin stelt zich even voor:

 

RobinCook

Vuurmaker
Berichten
62
Hallo allemaal!

Ik ben Robin, 26 jaar en ik woon in een klein dorpje op de Zuid Hollandse eilanden.

Sinds januari 2012 woon ik samen met mijn vriendin in ons eigen huisje na een jaar lang hard klussen. Toen de lente begon en de eerste zonnestralen weer door de wolken kwamen werd ik natuurlijk door mijn vriendin naar ieder tuincentrum in een straal van 50 km meegesleurd.
Telkens als ik in zo'n tuincentrum rondbanjerde werd ik eigenlijk altijd aantrokken door de prachtige Weber BBQ's die ze daar vaak hadden staan in de mooiste kleuren. Zo'n ding moest ik gewoon hebben! Wat is immers een tuin zonder BBQ?
Mijn keuze was gevallen op een Weber 47 One Touch Original, vanwege de aantrekkelijke prijs en het feit dat hij nog redelijk compact is. Thuis aangekomen en na een klein uur hannesen stond hij daar dus eindelijk voor me: mijn eigen vuurrode Weber! Niet wetende wat voor prachtige gerechten je er op kon bereiden begon ik simpel met een sateetje hier en een hamburger daar.
Omdat ik toch wel benieuwd was naar ervaringen van andere gebruikers begon ik een beetje te googelen naar BBQ tips en ik moet zeggen: er ging een wereld voor me open. Indirect BBQen, roken, het gebruiken van een brikettenstarter, de minion methode... Ik vond het allemaal geweldig en begon snel met experimenteren met Noskos' mooie site bbq-nl.com (via deze site ben ik dus ook op dit forum gekomen) als leidraad. Vooral het roken vind ik geweldig en gebruik het bijna bij alles wat ik maak! De geur en smaak die blijft hangen aan je gerecht is fantastisch. Ook de positieve reacties van gasten deden me goed waardoor ik steeds meer zin kreeg om elk weekend de BBQ aan te steken.
Dit jaar zal dan ook niet anders zijn en ik kan niet wachten om me eens te storten op een aantal van de 'klassiekers' zoals de Beercan chicken of de pulled pork. Mocht ik ze hebben gemaakt zal ik het zeker hier delen zodat jullie hopelijk ook watertandend naar mijn foto's kijken zoals ik naar die van jullie kijk!
 
Welkom en veel plezier in dit heerlijke genootschap!
 
Robin welkom, je schrijft een herkenbaar verhaal. Noskos was bij mij ook een hoofdaanstichter dat ik meer ging doen dan verkoold vlees serveren (nou ja ik heb mijn momenten):D

Voor wat betreft je storten op gerechten, het jaar is al begonnen dus ik verwacht snel je eerste bijdrage ;). Enne we zijn hier dol op plaatjes van je avonturen!
 
Hoi Robin,

welkom en heel veel plezier hier. En er staan zat recepten om uit te proberen. Voor je het weet zit je op 100 keer BBQ per jaar
 
Ha Robin. Welkom hier, ik hoop dat je het hier net zo gezellig gaat hebben als de rest van ons. En reken maar dat je to-dolijst steeds langer gaat worden, er komen regelmatig pareltjes van recepten voorbij ;)
 
Welkom Robin,

story of my life... Kijk uit want dit forum werkt erg verslavend ;) Welkom en veel plezier hier!!!
 
Haha wat een herkenbaar verhaal. Welkom!
 
hoi Robin,
Welkom bij dit edele bbq genootschap. Aaan je verhaal te lezen ben je lekker fanatiek bezig, dat vinden wij allemaal erg leuk hier.
Wist je ook dat je hier met een aantal klassiekers badges kan verdienen? de BCC waar je het over hebt levert je een "tokkie" op en zo zijn er nog een paar.
Doe lekker mee, kijk rustig rond en stel ook vooral je vragen die je ongetwijfelt zult hebben.
En zoals anderen al zeiden, we zijn hier do; op foto's van je gerechten
 
Hoi Robin,

Van harte welkom bij het Genootschap! Leuk om te horen dat ik mede verantwoordelijk ben voor het ontsteken van je barbecue vuur ;)
 
Leuk om te horen dat je al zo enthousiast bezig bent Robin.
Het forum zal goed bij je passen.
Welkom

Mac
 
Hoi Robin welkom hier
 
welkom, gefeliciteerd met je bbq-virus
 
Terug
Bovenaan Onderaan