BasBQ
Beef en Steak

richtprijs occazie Big Green Egg??

the_fonz1975

Tondelzoeker
Berichten
21
Een kennis overweegt om zijn Big Green Egg van de hand te doen, en daar heb ik wel oren naar. Ik schat dat de BGE zeker al 5 jaar oud is, maar de keramiek is nog intact. Anderzijds is de BGE verder nauwelijks onderhouden. Het onderstel heeft zeker onderhoud nodig en de plankjes op de zijkant eveneens. De vuurkorf en de BGE lijken mij zoals gezegd intact, maar vragen een grondige schoonmaakbeurt binnen en buiten. Het vilt werd reeds eerder vernieuwd. Ook het rooster heeft een schoonmaak nodig. Een ConvEGGTor of andere toebehoren zijn er niet bij.

Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats staat, maar kan iemand mij een idee geven van wat een richtprijs is voor een tweedehands BGE, rekening houdend met hierboven? #daretoask

Alvast bedankt
mvg
 
Welke maat BGE is het?

Ik heb eventueel nog een nieuwe nest onderstel in de verkoop voor een Large ;) zie vraag en aanbod :)
 
Ik heb daar totaal geen idee van hoe de occasieprijzen zijn.
Zo te lezen gebruikte hij hem ook niet waarvoor hij gemaakt is als er al geen conveggtor bij zit.

De gebreken krijg je zeker in orde en normaal is er levenslang garantie op, maar geen idee of dat ook na een occasie verkoop is.

Succes.
 
en normaal is er levenslang garantie op, maar geen idee of dat ook na een occasie verkoop is.

Beperkte levenslange garantie op materiaal en constructie van de keramische onderdelen, voor de oorspronkelijke koper, mits bij een erkende dealer aangeschaft én bij normaal huishoudelijk gebruik.


Ik zou m nieuw kopen tenzij de tweedehands prijs echt te mooi is om waar te zijn.
 
Het gaat hier waarschijnlijk om een Large model? Ik denk dat 750 euro een reële prijs zou kunnen zijn. De onderdelen die jij noemt zijn allemaal los te koop en origineel BGE best wel prijzig. Je zou kunnen overwegen om het onderstel uit elkaar te schroeven en helemaal kaal te schuren (of glad te staal borstelen) en te behandelen met zwarte lak van Hammerite. Heb ik gedaan en is echt een metamorfose voor oudere roestige varianten. Het is best een klusje maar ik heb dat begin-Corona echt als een heerlijk meditatief klusje beleefd. Ik heb mijn zijtafels zelf vervangen door eikenhout en die een paar lagen jachtlak gegeven maar je kunt ook die acacia versie aanschaffen. Ik lees tussen de regels door dat er waarschijnlijk ook een nieuw scharnier / band op moet. Kost allemaal geld dus met dat in je achterhoofd zou je ook een lager bod kunnen doen. Het is een kennis dus je zou hem dat aan kunnen bieden. Belangrijke overweging is dat de garantie officieel vervalt na door verkoop en dat schrikt best veel kopers af. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ivm de garantie, je schrijft een kennis? is dat iemand waar je in de toekomst nog contact mee gaat hebben?
indien wel kan je nog altijd garantievragen via hem laten verlopen dan is het nog steeds de eerste eigenaar.

Prijs voor zoiets is moeilijk, je ziet ze bijna nooit 2e hands te koop staan.

Zelf heb ik een 2 jaar geleden een KJ classic I 2e hands gekocht, was wel compleet, met D&C, halve maanstenen, .... voor 600€.

Reken eens uit wat een nieuwe je kost incl de accessoires die je wilt, en dat deze zou kosten met het nodige werk en accessoires die je nieuw moet kopen.
Is het prijsverschil het hem dan nog waard?
 
Het is inderdaad een kennis, zeg maar vriend. En dus gaan we later zeker nog contact houden. De garantievragen zouden wel via hem kunnen verlopen.
Ik denk dat - rekening houdende met het feit dat een large egg met onderstel, zij tafels en conveggtor mij - nieuw - tot net boven de 2000 euro brengt, vergeleken met de staat/leeftijd van de egg, en het werk/renovatie dat erbij komt, een bod van 25% fair lijkt. Tenminste als de keramiek en vuurkorf wel degelijk nog intact is. Anders is het voor mij een no go.
 
Het is inderdaad een kennis, zeg maar vriend. En dus gaan we later zeker nog contact houden. De garantievragen zouden wel via hem kunnen verlopen.
Ik denk dat - rekening houdende met het feit dat een large egg met onderstel, zij tafels en conveggtor mij - nieuw - tot net boven de 2000 euro brengt, vergeleken met de staat/leeftijd van de egg, en het werk/renovatie dat erbij komt, een bod van 25% fair lijkt. Tenminste als de keramiek en vuurkorf wel degelijk nog intact is. Anders is het voor mij een no go.
als dat niet intact is, kan hij garantie claimen en heb je nieuw gerief :).
Wat is er trouwens mis met het onderstel/tafeltjes? kan hij daar geen garantie op claimen?
 
Wellicht een foto toevoegen. Je kan ook een meubel maken voor het ei, dan hoef je het onderstel niet te gebruiken. 700 range klinkt mij niet heel verkeerd. De 2de hands prijs wordt ook bepaald doordat je voor 900 euro een weliswaar b-merk (oneerbiedig gezegd) nieuw kan kopen. Waardoor mensen eerder geneigd zijn om een nieuwe te kopen dan hetzelfde geld uit te geven voor een 2de handse, dus dat speelt in je voordeel.
 
Maar heeft uw vriend zijn prijs dan niet gezegd? het is zijn toestel dus is het aan hem om een prijs mee te delen en niet u een bod laten doen. Als zijn vraagprijs te hoog is kan je nog altijd een tegenbod doen. Dikwijls vraagt men aan een koper om zelf een bod te doen in de hoop een hogere prijs te krijgen dan de verkoper zelf in gedachten heeft.
 
Laat hem er meer stoke u er bij bent.
Een tweedehands bye van 5 jaar die goed is lijkt me niet overdreven veel.
 
Maar heeft uw vriend zijn prijs dan niet gezegd? het is zijn toestel dus is het aan hem om een prijs mee te delen en niet u een bod laten doen. Als zijn vraagprijs te hoog is kan je nog altijd een tegenbod doen. Dikwijls vraagt men aan een koper om zelf een bod te doen in de hoop een hogere prijs te krijgen dan de verkoper zelf in gedachten heeft.
Ik zal inderdaad eerst eens zien met welk bedrag hij in gedachten zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan