Beef en Steak

Ribs op de 3-2-1 methode

Het lijkt erop dat je ze niet in de glaze hebt gezet in de 3e periode, of is dat optisch bedrog?

6 man vonden het fantastisch!
Vlees was zeker niet droog, echt een heerlijke rooksmaak eraan.
Ribs ergens anders....dacht het niet meer.....
Onze zoon is aan het vissen en wilde niet thuis komen, gelukkig heb ik een portie spare-ribs voor hem kunnen bewaren.

IMG_23111_zps0c82f798.jpg

RedFox zei:
Het lijkt erop dat je ze niet in de glaze hebt gezet in de 3e periode, of is dat optisch bedrog?

Nee dat klopt, helemaal vergeten, dus kan ik ze de volgende keer toch NOG lekkerder maken, hahahahaha

Goed gedaan, anders hoef je het nooit meer te maken ;) Je moet altijd ruimte voor verbetering laten :D

Wellicht volgende keer ook ietsje korter, maar dat is vanaf de foto geoordeeld. Ik had het zelfde gevoel als redfox & noskos.

Wat een knoeperts. Had je die van beef & steak? 

Eerst lezen en niet alleen plaatjes kijken Jasper. Van de slachter dus. Mooi hoor.

Mooie ribbels hoor!!

Zien er goed uit! Snake ook goed bevallen? Bij mij wel vorige week, temperatuur mooi constant en continue rook door de snippers...

De snake is inderdaad prima bevallen voor de Weber, het hout wat zo'n beetje achter elkaar wordt weg-gerookt is inderdaad wel makkelijk.
Weer een reden minder om de deksel te openen :-S

Ziet er lekker uit en idd wat zijn ze breed!
Maar goed vlees is het halve werk, dus wat betreft ribbels zit het ook in de toekomst wel goed bij jullie.

ReneR zei:
het hout wat zo'n beetje achter elkaar wordt weg-gerookt is inderdaad wel makkelijk.
Dat zijn dus letterlijk "rooksignalen"  :)

Mooie sessie hoor en ze zien er inderdaad goed uit!
Morgen ga ik er weer aan geloven.  :P

Wat betreft die "grote" ribben heeft te maken met het feit dat ribben van het buikspek (speklap aan stuk  ;) ) uitgesneden worden.
De ribjes zijn ook wat platter dan de traditionele ribjes.
De traditionele ribjes worden van de korte ribben (ribkarbonade aan stuk) gesneden als daar varkensfilet van gemaakt wordt.

Tot zover Teleac cursus... ;)

Terug
Bovenaan Onderaan