BasBQ
Beef en Steak

Ribs 1-2-3

Thunderflash

Stoker
Berichten
424
Vandaag voor de 1e keer ribs bereid op de kamado. Hiervoor youtube filmpje gebruikt van Noskos als houvast, daarom de ribben eerst 3 uur indirect gegaard vervolgens ca. 50 minuten ingepakt en daarna nog eens een uurtje om de glaze mooi te krijgen. Ribben waren iets aan de droge kant, maar de smaak was verder goed. Iedereen was tevreden, de ribben waren dan ook in no-time op.

9567E4D5-B23C-4A2E-9A3E-8DE00BECEA5D.jpeg


A70FD359-C34F-401C-B299-7A368AD1EC9A.jpeg


4DF9E0A8-C33C-43E5-9E10-1D278E6C0509.jpeg


0B57E44C-AA69-47A5-B42A-93EC91314D79.jpeg
 
Heerlijk!

Alles aan de 321 methode is persoonlijk.

Ik denk dat je ze bij 2 net wat langer moet laten liggen.

Hier maak ik ze altijd 2 1/2 - 2 - 0,5
Dan zijn ze zo gaar dat je de botjes er makkelijk tussenuit kunt trekken. (Maar dat vind ook weer niet iedereen lekker)
 
@Zzzjon, zoals ze vanavond aan tafel al zeiden. De ribben waren lekker maar voor verbetering vatbaar. “Waren ze nu direct goed gelukt dan was de lol er snel van af om het opnieuw te proberen.” Aldus zoonlief.
 
Verbeteren maakt het bbq-en zo leuk vind ik zelf... Ik ben fan geworden van butcherpaper ipv alufolie. Ik merk dat het vlees daardoor meer moist blijft dan met folie.

3 kilo dikbevleesd butcherpaper.jpeg
 
Verbeteren maakt het bbq-en zo leuk vind ik zelf... Ik ben fan geworden van butcherpaper ipv alufolie. Ik merk dat het vlees daardoor meer moist blijft dan met folie.

Bekijk bijlage 48351
Dat is gek , want ribs in folie zijn ten eerste sneller klaar en door de volledige afsluiting van de folie ook malser ,
Met butcher paper laat vocht /stoom door ,is wel beter voor je bark en krijg je steviger ribs door .
Het is natuurlijk waar je zelf van houd .
 
Heerlijk!

Alles aan de 321 methode is persoonlijk.

Ik denk dat je ze bij 2 net wat langer moet laten liggen.

Hier maak ik ze altijd 2 1/2 - 2 - 0,5
Dan zijn ze zo gaar dat je de botjes er makkelijk tussenuit kunt trekken. (Maar dat vind ook weer niet iedereen lekker)
Ik vind 2 uur in de folie/paper vrij lang. Ik houd meestal een uurtje aan. Maarja ik houd zelf van iets meer bite
 
Lekker hoor je eerste ribs van de bbq en slim kereltje die zoon van je ;)
 
Mooie ribs zo hoor.
Slimme zoon, met opbouwende kritiek en concrete verbeterpunten komt er regelmatig wat lekkers van de BBQ;)
 
Het mooie van BBQen is inderdaad om het steeds te verbeteren/veranderen. Moet je wel waarschuwen, kans bestaat dat je op elk feestje standaard een bbqtang in je handen geduwd krijgt....
 
Het mooie van BBQen is inderdaad om het steeds te verbeteren/veranderen. Moet je wel waarschuwen, kans bestaat dat je op elk feestje standaard een bbqtang in je handen geduwd krijgt....
Die waarschuwing is niet meer nodig. Als er ergens een bbq is waar we bij zijn dan ben ik de Sjaak. 😉 😁
 
Het mooie van BBQen is inderdaad om het steeds te verbeteren/veranderen. Moet je wel waarschuwen, kans bestaat dat je op elk feestje standaard een bbqtang in je handen geduwd krijgt....
hahaha herkenbaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan