BasBQ
Beef en Steak

Riblappen op de BBQ

 
 

JMH

Tondelzoeker
Berichten
17
Afgelopen weekend weer eens even in de vriezer gekeken en hier kwam ik riblappen tegen. Gisteren de BBQ geprepareerd voor een sessie low and slow met als idee een soort van pulled beef. De riblappen met een all purpose rub ingesmeerd en vervolgens een paar uurtjes op de bbq. Ik had geen idee van wat de kerntemperatuur zou moeten zijn, dus alles maar op gevoel gedaan. 's Middags nog even een lekker stukje gefietst op de ATB en genieten van het mooie weer en bij terugkomst waren de lapjes zo goed als klaar. Nog wel even ingesmeerd met bbq saus en ingepakt. De eindsaus van de pulled pork gemaakt en dit erdoor gedaan. Het eindresultaat was prima. Niet helemaal zo zacht als de pulled pork maar prima te eten en alles was in een mum van tijd weer op. Kortom voor ons een geslaagd experiment. Hierbij wat foto's.

De riblapjes:






Zo kwamen ze van de BBQ:




Groeten,
Jitze
 
Draadjesvlees BBQ style  :p
 
Niets leuker dan een beetje experimenteren!!! En je weet het: soms zit het mee en soms ook!! :p
 
Ziet er heerlijk uit, hoe lang en bij welke temperatuur heb je de riblappen erop gehad?
 
Geweldig...Ziet er goed uit.
Ik ben net als Frits wel benieuwd hoe lang en bij welke temperatuur je dit gemaakt hebt...
 
Tegen 11:00 het vlees erop en om 16:00 uur eraf gehaald. De temperatuur van de bbq schommelde tussen 115 en 125 graden. Het vlees bij 71 graden in folie ingepakt. Daarna schoot de temp. omhoog tot in de 90 graden. :)

 
Leuk idee, ik had daar nooit opgekomen zo. Misschien wel als stoofpotje in de q met een DO, dat lijkt me nog wel eens leuk. Dit ooent natuurlijk perspectieven!
 
lijkt me heel smakelijk
 
Leuk zo!
Was het vlees nog wel mals?
 
Het was niet zo mals als de PP, deze had iets meer bite. De smaak was super. Het zegt al genoeg als de vrouw des huizes een extra bordje opschept terwijl ze geen grote vleeseter is. Normaal dus wat extra vlees voor mij, maar nu niet......helaas. :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan