BasBQ
Beef en Steak

Ribeye steaks

Steen

Vuurmaker
Berichten
74
Hoi, heb gister 2 ribeye steaks gekocht. Twijfel.alleen met bereiding. Reverse sear of gewoon direct op de grill hot and fast dus. Steaks zijn 560 gram +- beide. Dikste kant 2 vingers dik.

Wat rade jullie aan? Zie foto's.

1000025683.jpg


1000025682.jpg


1000025681.jpg


1000025680.jpg
 
Ziet er niet zo dik uit, helaas, maar net genoeg denk ik. Zou kort reverse sear doen: eerst kerntemperatuur tot 45-50 laten oplopen. Dan eraf, vuur opstoken en dan 30 sec terug elke kant. Succes en smakelijk
 
Ziet er niet zo dik uit, helaas, maar net genoeg denk ik. Zou kort reverse sear doen: eerst kerntemperatuur tot 45-50 laten oplopen. Dan eraf, vuur opstoken en dan 30 sec terug elke kant. Succes en smakelijk
Ja ik vind dit echt een twijfel geval dus dacht stel ff vraag
 
Ik zou heel zachtjes warm roken tot ca. 40°C kern. Vlees er zo koud mogelijk op en alleen wat zout. Dan opkrikken en lekker grill streepjes zetten!

Heb je een gietijzeren grillrooster? Verwarm die dan alvast mee onder je rvs rooster waar je op rookt. Dan is je grillrooster veel vlotter heet voor de sear!
 
Ik zou heel zachtjes warm roken tot ca. 40°C kern. Vlees er zo koud mogelijk op en alleen wat zout. Dan opkrikken en lekker grill streepjes zetten!

Heb je een gietijzeren grillrooster? Verwarm die dan alvast mee onder je rvs rooster waar je op rookt. Dan is je grillrooster veel vlotter heet voor de sear!
Ja heb ik, dan ga ik het zo doen! Dankjewel!
 
Twijfellaartje.
@Sander +1.
Voor een goede reverse sear, minimaal 4 cm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan