Beef en Steak

Ribeye met mexicaanse accenten

Peter64

BBQ Junkie
Met koningsdag lekker de gehele dag gewerkt. :giggle:.
Toch 's avonds tijd gehad voor het bereiden van een overheerlijke ribeye (750 gr) met pico di gallo en broodjes.
Ribeye aan 1 zijde gerubt met gerookte paprika poeder, knoflookpoeder, peper, chilipepervlokken. Aan de roosterzijde ingesmeerd met olijfolie.
Restant van de rub gemengd met olijfolie.
Q opgestookt met een handvol warme briketten. Roostertemp. tpv de ribeye tussen de 115 en 125 C.
Na 20 min, kerntemp. 35 C., de steak aan de andere kant ingesmeerd met het mengsel van rub en olie.
Steak gedraaid en restant van het mengseltje over de steak gesmeerd.
Ribeye nog 15 min. laten garen tot een kerntemp. van 48 C.

IMG_4491.jpg
IMG_4492.jpg

IMG_4494.jpg

Tijdens het garen wat kruidenboter gemaakt en een paar pistoletjes afgebakken en voorzien van een laagje boter.
Daarna de ribeye ingepakt en laten rusten. Kerntemp. loopt door naar 51 C.
Intussen al een bus houtskool opgestookt. Hiermee de Q naar een dome temp. van 260C. gebracht.
Steak op het grillrooster gelegd. Wat een mooi sissend geluid.
De broodjes op het rooster en de boter laten smelten en intrekken. Daarna ff kort boven het vuur.
Bij 54 C. de ribeye van de Q, ff laten rusten en aangesneden.
Eea onder begeleiding van een argentijnse Carbernet Sauvignon op gepeuzeld. 😋😋

IMG_4495.jpg
IMG_4496.jpg

IMG_4497.JPG
IMG_4498.JPG

IMG_4500.jpg

IMG_4501.JPG

Bedankt voor het lezen.
Werk ze. (y)

perfecte garing Peter
Ziet er fantastisch uit

Het is nog vroeg op de morgen maar als ik dit zie krijg ik alweer honger. Ziet er heerlijk uit!!

Dat zoet er echt heel erg lekker uit. Zit bijna te kwijlen achter mijn pc.

Fantastisch gegaars, pico di Gallo is hier favoriet. .

😋😋 vandaag op het werk de restjes steak en pico di gallo verorberd. Zie ze kijken........🤣😉

Laatst bewerkt:
Ooooh, dit is liefde op het 1e gezicht, mooi hoor. bedankt voor de opsteker, langzaam garen en daarna afbranden, top

Dat zier er heerlijk uit Peter. En een perfect cuisson. Dat moet zeker smullen geweest zijn. TOP

Mooie plaatjes hoor, ziet er erg leekker uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Ik kijk blijkbaar altijd naar dergelijke posts op het verkeerde moment, zit hier nu weeral hongerig te staren naar je plaatjes.

Water loopt me in de mond Peter. Ik ga die Pico di Gallo ook snel eens maken. Dank je

Ja hoor daar is Peter weer 😜 ribeye met Picco de Gallo:love: fantastisch lekker met broodje kruidenboter en glaasje🍷 heerlijk genieten en zeg nou zelf die Picco de Gallo is toch vele malen lekkerder dan die sjimmiesjurrie prut🤭

Ja hoor daar is Peter weer 😜 ribeye met Picco de Gallo:love: fantastisch lekker met broodje kruidenboter en glaasje🍷 heerlijk genieten en zeg nou zelf die Picco de Gallo is toch vele malen lekkerder dan die sjimmiesjurrie prut🤭
Jet, ik heb diverse variaties (van de 10^6 variaties welke er zijn) van beide geprobeerd. De pico is fijner als salade. Een lekkere "ss prutti" als saus. Ik heb ergens een beierse variant van de chimchur, maar die bevalt met beter. ;)

• Leuk
Waarderingen: Jet
Man man wat lekker. Mooie garing 😋

Terug
Bovenaan Onderaan