BasBQ
Beef en Steak

Ribbels.

 
 
 

Ep Woody

Stoker
Berichten
338
Er lagen nog 2 spareribs in de vriezer en omdat het vandaag nog redelijk mooi weer is de barbecue weer aangestoken. Omdat het toch wat kan gaan regenen, heb ik de barbecue toch maar onder dak gezet.

IMAG1343_zps75172e57.jpg


Meteen een goede reden om de ikea pannendekselhouder in te wijden.
IMAG1345_zpsf8fad86d.jpg


Straks nog even een paar Moinkballetjes erbij maken.

De moinkballen liggen er ook op, en 2 verschillende Hasselback aardappelen gemaakt. Wellicht is de temperatuur er wat laag voor, maar we gaan het gewoon proberen.
IMAG1346_zpse83ed517.jpg


Na ruim een half uur begint de kaas al mooi te smelten op de aardappels:
IMAG1349_zps0a151730.jpg


De spare-ribs na 3 uur:
IMAG1350_zps20751f67.jpg


En het eindresultaat:
IMAG1353_zps766de6d7.jpg


[bbqsession]82[/bbqsession]
 
Zien er lekker uit!!!
 
Mooie grote wsm en in een nieuwe kleur , mooie ribbels.
 
Nice smoker, heb je ergens staan hoe je hem hebt gemaakt?
 
Ziet er mooi uit zeg!!
 
Net de spareribs even ingepakt. Helaas is in die tijd de temperatuur wel fors opgelopen. Richting de 135 graden.

De ton is een simpele 60 liter UDS die ik bovenop de Smokey Joe heb gezet, om zo een betere werkhoogte te krijgen. De UDS zelf is aan de onderkant gewoon gesloten. Een 60 litervat is trouwens wel wat klein als je er meer dan een ding op wil bereiden.
 
FF stiekem off topic >:) Past een 60 liter drum precies op een SJ?? :-O
 
Klopt, deze past heel netjes op de SJ. Deksel past er mooi omheen, en de onderkant valt precies om de onderkant. Moet alleen nog even zorgen dat hij beter aflsuit aan de bovenkant.
 
Ep Woody zei:
Klopt, deze past heel netjes op de SJ. Deksel past er mooi omheen, en de onderkant valt precies om de onderkant. Moet alleen nog even zorgen dat hij beter aflsuit aan de bovenkant.


Thanx!! Ik ga op zeker op zoek naar een 60 liter vat!! :D
 
De ribben zijn klaar. Helaas zijn ze dit keer niet zo mals als de vorige keer. Sommige stukken komen wel makkelijk van het bot af, andere stukken daarentegen moet je echt kluiven. De smaak was prima, maar ze hadden wat ons betreft een stuk malser gemogen. Goede reden om nog een keer te oefenen :)
 
Leuke run, en met temp overzicht !
 
Nog een keer oefenen is altijd een goede reden om te BBQen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan