BasBQ
Beef en Steak

ribbels voor oud&nieuw

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
Goedenavond,

afgelopen zaterdag werd de kleine man 10 dus tijd voor BBQ :D
2kg ribbels
2kg kippendijen

en nog 4kg gehakt :-O
daar MOINKballs en hamburgers van gemaakt


De spareribs met de Let'sQ rub op 321 methode gegaard en jawel binnen 2 minuten op :-O :-O

Nu gelijk de vraag of ik op de nieuwjaars receptie van de schoonfam OOK maar ff die ribbels wil doen?.
Ik zeg prima maar nu de uitdaging :

Hoe kan ik voor 30 man in 1 keer goede ribbels krijgen op de UDS??

nu had ik 2kg en 10 man en iedereen had 2 botjes maar.
dus de uitdaging 30 man wil meer dus hoeveel moet ik halen en hoe kan ik alles serveren in 1 keer??

groet


:-?
 
Ik reken 1 slab voor 3 personen als ribs niet het enige is wat er op tafel komt.
Als je alleen ribs hebt, is het lastig inschatten; zijn het grote eters, dikke ribs, als hapje of hoofdgerecht?

Als je UDS 2 roosters heeft, zou je mbv de IKEA-rekjes en het betere stapelwerk zo'n 20 slabs in een keer kunnen maken. Ik zou zelf alles al van tevoren garen (stap 1 en 2), en dan het laatste uur "live" doen.
 
Ceriel +1
 
Ceril +1  :-/ 20 stuks, dan word het inpakken wel een hele klus of zijn daar ook trucjes voor, ik verlies daar toch wel wat tijd en temperatuur door.......en een hele hoop allu folie  :-S
 
Ceriel zei:
Ik reken 1 slab voor 3 personen als ribs niet het enige is wat er op tafel komt.
Als je alleen ribs hebt, is het lastig inschatten; zijn het grote eters, dikke ribs, als hapje of hoofdgerecht?

Als je UDS 2 roosters heeft, zou je mbv de IKEA-rekjes en het betere stapelwerk zo'n 20 slabs in een keer kunnen maken. Ik zou zelf alles al van tevoren garen (stap 1 en 2), en dan het laatste uur "live" doen.

Dank Ceriel.
 
Marnix zei:
Ceril +1  :-/ 20 stuks, dan word het inpakken wel een hele klus of zijn daar ook trucjes voor, ik verlies daar toch wel wat tijd en temperatuur door.......en een hele hoop allu folie  :-S

Alle ribs er af halen en gauw het deksel er weer op. Dan per 2 slabs inpakken en in 1 keer weer alles op je roosters leggen. Temp zal iets veranderen maar komt zeker weer goed.

Verder ceriel+1
 
Ceriel en Maroc +1 Gaat makkelijk passen op je UDS.
 
Begin met zoeken naar bredere ribben. En met meer vlees. Rechtop in het IKEA rack heb je dan meer volume. Verder zou ik voor 2 batches gaan. 2 uur batch 1 op grill. Dan deze in afgedekte ovenschaal in oven en 2e batch op de grill. Zeg maar een estafette systeem. Folie fase in oven is dan wel te verantwoorden. Zou wel zuinig zijn met toegevoegd vocht en oven temperatuur om ze zeker niet te koken!

Vanaf mijn trouwe Note-3.

 
Maar na de 3en2 hoe bewaar ik ze dan tot nieuwjaar ?
Vacu?m?
Vriezer?
.?
En na de 2 moet ik ze dan rustig afkoelen of direct vriezen?

Sorry veel vragen (nieuw :blush:) maar wil zoveel leren en weten  :)
 
Richard zei:
Maar na de 3en2 hoe bewaar ik ze dan tot nieuwjaar ?
Vacu?m?
Vriezer?
.?
En na de 2 moet ik ze dan rustig afkoelen of direct vriezen?
Je zou de voorbereiding een dag van tevoren kunnen doen. Na de "2" in een schaal doen en deze losjes afdekken met alu-folie. Rustig af laten koelen en dan bewaren in de koelkast.
De RVS braadsledes van de Ikea zijn perfect voor ribbels... ;)
 
[/quote]
Je zou de voorbereiding een dag van tevoren kunnen doen. Na de "2" in een schaal doen en deze losjes afdekken met alu-folie. Rustig af laten koelen en dan bewaren in de koelkast.
De RVS braadsledes van de Ikea zijn perfect voor ribbels... ;)
[/quote]


+1 Ceriel  dank.

Binnenkort maar weer shoppen voor het goede doel :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan