BasBQ
Beef en Steak

Rib Roast - Cote de boeuf - tomahawk - rib eye - etcetera

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Ik ben me aan het inlezen op wat een cote de boeuf, tomahawk, rib eye etc etc is.
Vind het allemaal erg moeilijk. Elke site gebruikt andere termen (zullen wel de offici?le termen zijn) maar klopt mijn volgende conclusie:

Een Rib Roast is een stuk of 3-4-5 Cote de Boeuf's aan 1 stuk.
Cote de Boeuf is een zacht stuk vlees aan een rib dat bij de lende zit. Het is een vet stuk dat er voor zorgt dat het tijdens het bereiden lekker sappig blijft.
Rib Eye is een cote de boeuf zonder de rib

Vraag 1: Wat er in dit verhaal mist is de tomahawk. Waar komt dat ding vandaan?
Vraag 2: Als dit klopt waarom zou ik dan geen rib eye kopen ipv een cote de boeuf -> Prijs technisch lijkt me dit gunstiger want dan betaal je niet voor het bot ;-)

ALWEER BEDANKT!!!

PS: Er is me gevraagd met kerst een mooi stuk vlees op tafel te zetten met kerst vandaar deze vraag...
 
groundhog667 zei:
Een Rib Roast is een stuk of 3-4-5 Cote de Boeuf's aan 1 stuk.
Cote de Boeuf is een zacht stuk vlees aan een rib dat bij de lende zit. Het is een vet stuk dat er voor zorgt dat het tijdens het bereiden lekker sappig blijft.
Rib Eye is een cote de boeuf zonder de rib

Vraag 1: Wat er in dit verhaal mist is de tomahawk. Waar komt dat ding vandaan?
Vraag 2: Als dit klopt waarom zou ik dan geen rib eye kopen ipv een cote de boeuf -> Prijs technisch lijkt me dit gunstiger want dan betaal je niet voor het bot ;-)

Volgens mij:
- Een Rib Roast is inderdaad een stuk of 3-4-5 Cote de Boeuf's aan 1 stuk
- Een Cote de Boeuf is inderdaad een Rib Eye bot met een stuk bot eraan
- Een Tomahawk is (ook) een Rib Eye maar dan met de hele rib eraan
 
KamadoJoe zei:
groundhog667 zei:
Een Rib Roast is een stuk of 3-4-5 Cote de Boeuf's aan 1 stuk.
Cote de Boeuf is een zacht stuk vlees aan een rib dat bij de lende zit. Het is een vet stuk dat er voor zorgt dat het tijdens het bereiden lekker sappig blijft.
Rib Eye is een cote de boeuf zonder de rib

Vraag 1: Wat er in dit verhaal mist is de tomahawk. Waar komt dat ding vandaan?
Vraag 2: Als dit klopt waarom zou ik dan geen rib eye kopen ipv een cote de boeuf -> Prijs technisch lijkt me dit gunstiger want dan betaal je niet voor het bot ;-)

Volgens mij:
- Een Rib Roast is inderdaad een stuk of 3-4-5 Cote de Boeuf's aan 1 stuk
- Een Cote de Boeuf is inderdaad een Rib Eye bot met een stuk bot eraan
- Een Tomahawk is (ook) een Rib Eye maar dan met de hele rib eraan

+1
 
groundhog667 zei:

Tomahawk heeft een handvat ( het bot ) en zier er uit als een bijl ( vandaar de naam )
en zo maak ik ze ongeveer Fred Flintstone style, hop op de hete kolen ( geen briketten !! )
, deze heb ik het bot afgezaagd, anders paste hij niet ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan