BasBQ
Beef en Steak

rib eye op de grill grates maar eens proberen

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Tijdje geleden bij de aanschaf van mn kamado joe een set van 3 grill grates gekocht, maar 2 stuks passen ook mooi op de WGA.
ik had nog een lekkere Rib eye van 420 gram liggen dat vond ik een uitgelezen kans om de grill grates te proberen.

Rib eye eerst indirect gegaard tot 40 graden.
IMG_9707.jpeg

WGA opgestookt met een verse lading kolen grill grates tikte de 300 graden aan met een infrarood thermometer.
IMG_9708.jpeg


en grillen maar.
IMG_9711.jpeg


lekker bordje gemaakt met stokbroodje aioli en een lekker glaasje Aperol spritz vond ik er wel bij passen.
IMG_9712.jpeg

IMG_9713.jpeg


de kinderen hebben liever een kippie en een burgertje wat ook geregeld kon worden kiphaasjes en een simpel hamburgertje.

IMG_9716.jpeg


IMG_9718.jpeg



Super geslaagd die grill grates!! rib eye was heerlijk medium Rare en de kindjes genoten ook van hun eigen stukkie vlees.
 
Heerlijk!

Erg gave grillmarks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Mooie streepies...
 
Ik had er een slagerstouwtje omheen gebonden zodat het stukkie vlees wat meer dezelfde dikte en garing had. Ik dacht dat dit vaker gedaan werd? Het smaakte er in iedergeval niet minder om 😉
 
Ziet er geweldig lekker uit zeg
Topmaaltijd
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ziet er heerlijk uit! Lust ik wel

(Wanneer je de grillgrates met de ribben naar beneden legt, heb je weliswaar niet zulke mooi zichtbare strepen, maar wel één en al contacthitte -> maillard reactie -> 1 dikke grillstreep over de hele steak.)
 
Ziet er heerlijk uit! Lust ik wel

(Wanneer je de grillgrates met de ribben naar beneden legt, heb je weliswaar niet zulke mooi zichtbare strepen, maar wel één en al contacthitte -> maillard reactie -> 1 dikke grillstreep over de hele steak.)
Mee eens! Maar wilde het zoiezo even proberen of ik van die mooie streepjes kreeg het oog wil ook wat
 
ziet er goed uit. Wist niet dat die grill grates precies passen op de WGA. Toch maar weer eens mijn vriendin lief aankijken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
ziet er goed uit. Wist niet dat die grill grates precies passen op de WGA. Toch maar weer eens mijn vriendin lief aankijken ;)
Ja past perfect! Ik heb set van 3, 1 rechte en 2 met hoekje eraf is normaal voor kamado large uit mn hoofd maar met 2 past het mooi op de wga en deksel kan nog prima dicht
 
Je hebt ook een set die gemaakt is voor de wga. Ik wilde liever die voor een kamado large die kon ik voor een hele schappelijke prijs krijgen. En die kan dan ook op de big joe en mn weber 57
 
Je hebt ook een set die gemaakt is voor de wga. Ik wilde liever die voor een kamado large die kon ik voor een hele schappelijke prijs krijgen. En die kan dan ook op de big joe en mn weber 57

Vooral het multifunctionele trekt me aan. Zal eens kijken, thanks!
 
Ziet er goed uit. Mooie grill strepen. Ik heb destijds bij m’n WGA ook direct de passende GrillGrates gekocht. Echt gaaf. Opbinden van steaks doe ik ook regelmatig. Zijn ze even dik en voorkom je uiteen vallen tijdens garen. Vooral bij stukken met het bot er nog in. Ook handig om voor het grillen je steak even droog te deppen. En eventueel in te smeren met wat gesmolten boter. Gaat het helaas als een speer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ziet er goed uit. Mooie grill strepen. Ik heb destijds bij m’n WGA ook direct de passende GrillGrates gekocht. Echt gaaf. Opbinden van steaks doe ik ook regelmatig. Zijn ze even dik en voorkom je uiteen vallen tijdens garen. Vooral bij stukken met het bot er nog in. Ook handig om voor het grillen je steak even droog te deppen. En eventueel in te smeren met wat gesmolten boter. Gaat het helaas als een speer.
Ja ik had de steak ook drooggedept Tijdens het grillen even gekwast met olijfolie. Mooi spul die grillgrates
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wat een lekkernij. De grillgrates gaan nu op het verlanglijstje :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan