BasBQ
Beef en Steak

[Review] Pizza's bakken op de Jamie Oliver pizzasteen.

 
 

Ivo-tje

Pitmaster
Berichten
784
De meeste weten wel dat er laatst een paar mensen gezocht werden voor het testen van pizzastenen.
Ik was 1 van de gelukkigen die een steen van *piep* mocht ontvangen.

pizzasteen-1.jpg

De doos ziet er netjes uit, zat netjes in het piepschuim verpakt, met serveer rekje, 1 nadeel je mag de steen er niet meer tillen... Uhm? Goed, rekje gebruiken we dus maar niet.

pizzasteen-7.jpg

De steen is iets groter de normale BGE (Medium) steen, wat opzich wel prettig werkt.
Had wel het idee dat ik hem zo in 2 stukken zou stoken, maar tot 350 graden ging dat prima!

pizzasteen-11.jpg

Stuk of 5 mooie pizza's gebakken, kwamen mooie bellen in de rand, de pizza's plakte niet vast en de steen schoof niet over de platesetter heen en weer.

pizzasteen-13.jpg

En ook de test-tweeling was het er mee eens, de pizza's die er af kwamen waren weer prima!

Mijn conclusie is dat dit een prima steen is, mocht je geen dure steen willen, voor nog geen 2 tientjes kun je deze steen al kopen.
Mocht je hem onverhoopt wel kapot stoken, dan is een nieuwe steen kopen nog altijd voordeliger dan 1 BGE steen ;)

(*PIEP* link verwijderd door het beheer)
 
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar wel l*llig als dit tijdens het eten gebeurt. Dus dan zou je er voor de zekerheid nog 1 in de kast moeten hebben ;).
Leuke reportage, en fijn dat de test-tweeling wilde meewerken.
 
Dominique zei:
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar wel l*llig als dit tijdens het eten gebeurt. Dus dan zou je er voor de zekerheid nog 1 in de kast moeten hebben ;).
Leuke reportage, en fijn dat de test-tweeling wilde meewerken.

Als er watte knagen is, staan de heren vooraan ;)
Onze dochter is er vaak nog eerder bij, die helpt graag mee in de keuken :D
 
Leuk om te lezen. Wat is de diameter maat van deze steen ?
 
32cm. Op een BGE medium (37cm) ongeveer het maximaal haalbare dus ;)
 
Das een mooi formaat voor dat geld
 
Hoe ziet hij er van de onderkant uit Ivo? Lijkt sprekend op die steen van Cadac, ook zo met dat rekje.
 
Eigenlijk hetzelfde patroon, andere tekst...

pizzasteen-3.jpg
 
ik heb deze steen ook gekocht, alleen is hij de tweede keer dat ik hem gebruiktte al geknapt...

ik heb een dutch pizza ring gemaakt van een stuk plaatstaal wat ik nog had liggen en ben vrolijk gaan stoken,
na 5 minuten knal steen aan tweeen...  :(

nu vraag ik me af waarom hij gebroken is.

de steen was kurkdroog (ik heb hem na de eerste keer schoongeschraapt met een plamuurmes, en binnen bewaard in de doos)

kan het zijn omdat ik aan de achterkant hout gestookt heb en de steen zodoende ongelijkmatig heet is geworden...?

ik heb de kooltjes achterin de weber gelegd, ongeveer 10 minuutjes de steen op laten warmen,
toen hout erbij en dit aangestoken, toen het flink brandde de pizza erop maar na een minuut of 4 brak hij dus...

iemand ideeen hoe ik dit de volhgende keer kan voorkomen? toch een dikkere steen halen, of niet alle kooltjes achterin leggen maar een "ring of fire" creeeren

alvast bedankt voor jullie antwoord

PS helaas kon ik geen foto's bijvoegen... hoe werkt dat?!?!
    als ik op de knop voeg afbeelding toe durk komt er alleen img/img in rechtte haakjes...?
 
Ik doe de steen op een platesetter. Misschien dat je inderdaad de hitte teveel op 1 punt hebt gehad...
 
tuut tuut dat is snel!

wat bedoel je met een platesetter...

is dat een stalen onderzetter o.i.d.

 
Is dit dan gewoon een cadac steen met een ander naampje er op? Of is dat niet zo 1 2 3 te zeggen. De prijs is trouwens ongeveer het zelfde, had ik eigenlijk niet verwacht van heer Olivier.
 
misschien is dit wel niet het topic om te vragen maar... hoe kan ik foto's toevoegen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan