Heel orgineel om dit op de bbq te maken. Zelf maak ik het af en toe in de wokpan. Het lijkt mij best wel omslachtig om op de bbq te maken :blush:. Een paar jaar geleden heb ik dit gerecht in Indonesi? (Sumatra) op en ben na lang zoeken op een recept gekomen die het qua smaak en bereiding erg goed benaderd. Ik heb aankomende week geen scanner tot mijn scanner en zal het volgende week inscannen. De boemboe maken is totaal niet moeilijk maar zorgt wel voor een berg afwas. Wel is het uiteraard smakelijk en zit die niet volgestopt met conserveermiddelen.
Mocht je het nog een volgende keer willen maken, laat het dan wat langer doorkoken. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar het is juist de bedoeling dat het vlees droog kookt. Als ik het zelf maak staat het vlees te sudderen. In kokosmelk en wacht je net zo lang tot al het vocht er uit is gekookt. Op het einde moet je dan erg veel roeren zodat het niet aanbrand. Op laatst zal je zien dat de kokosmelk, boemboe en andere kruiden om het vlees karamelliseren en het vlees een donkere kleur geven. Dit is het moment dat het vlees klaar is.
Mocht je het nog een volgende keer willen maken, laat het dan wat langer doorkoken. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar het is juist de bedoeling dat het vlees droog kookt. Als ik het zelf maak staat het vlees te sudderen. In kokosmelk en wacht je net zo lang tot al het vocht er uit is gekookt. Op het einde moet je dan erg veel roeren zodat het niet aanbrand. Op laatst zal je zien dat de kokosmelk, boemboe en andere kruiden om het vlees karamelliseren en het vlees een donkere kleur geven. Dit is het moment dat het vlees klaar is.