BasBQ
Beef en Steak

Redfox does Easterwood ribs

ze zullen vast goed gesmaakt hebben ;)
 
Ziezo, deze sessie zit erop en daarom nu nog wat afsluitende pics en opmerkingen...
na een kwartiertje in Blues Hog glommen de ribbels prachtig.. :)

finalerib_zps0f143547.jpg
height=596]http://i1322.photobucket.com/albums/u580/redfoxhunter53/finalerib_zps0f143547.jpg[/img][/URL]

en even partitioneren...

cutspareribeaster_zps879d3ea2.jpg


onze Duitse staande hond (Duco) smult er ook van, net als altijd...hij is ook lid van het gezin  ;)

ducofan_zps74e712fc.jpg


Wat is mijn conclusie van vandaag: de Easterwood methode werkte dus ook met gebruikmaking van briketjes aan 1 kant, echter na 45-50min wel het rekje 180 graden omgedraaid.
De temp in de OTP is wat moeilijker in de hand te houden dan in de WSM, ik zag een bandbreedte van 160C +/- 5C, eigenlijk nog best wel okay, maar wel regelmatig met de schuifjes spelen om het zo te houden.
Voor wat betreft de smaak dan wel het smaakverschil bij deze Easterwood methode t.o.v. de methode 3-2-1 op de WSM vind ik dat de Easterwood methode goed werkt, maar ikzelf geef qua smaak toch een lichte voorkeur aan de 3-2-1methode, waarbij ik het effect van roken wat intensiever beleef. Mijn vrouw daarentegen vond de ribbels van vandaag prima en minstens zo goed als vanaf de WSM.
(en ik heb nog snel een slab ribbels bij een van de buren afgegeven  ;))

Bedankt voor het kijken!

-RedFox-Geert
 
Dan hebben wij er qua smaak de zelfde mening aan over gehouden. Itt jouw weber bleef mijn ei de gehele sessie de 150graden aanhouden.
 
Goede sessie weer Geert. Zie dat de rvs plaat prima heeft gewerkt.
Is ie recht gebleven?
 
zo recht als een liniaal, 4mm RVS kan tegen een stootje.... :D
 
Hoi Geert, Lekkere ribbels zo te zien en die Blues hog is een prima sausje.
Zit het overigens in je genen om het vlees weg te geven ipv op te eten  ;) ;D
Niet dat wij dit hier nu een tekortkoming vinden aan je  :p
 
Ik heb de laatste twee keer de ribben ook zo gedaan alleen heb ik  ze niet gedraaid maar na anderhalf uur ff ingepakt. Toen weer een uur, afstrijken met lak  daarna nog een kwartiertje en smullen maar. Temp boven in de dome  tegen de 150 graden aan
 
Altijd leuk als een experiment slaagt en de inspanningen worden beloont.
 
Wat mij betreft de mooiste Easterwood ribbels van vandaag, als ik die platen bekijk. 
 
Dat ziet er weer goed uit. En je plaat doet het goed dus!
 
Leuk dat het een succes was, die Easterwood toch. Dat zou je niet zeggen he ;)
 
RedFox zei:
Het IKEA rekje even opengetrokken en vlgs mij moeten er dus ook op de OTP57 dan 6 slabben passen!
Er kunnen er in totaal 8 op een OTx57 in die opstelling, links en rechts kan je er ook ??n schuin tegen het rekje aan zetten, werkt prima!
 
Chris+1 gebruik deze methode ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan