BasBQ
Beef en Steak

Receptiehapjes naast moink-balls

mikekiwi

Tondelzoeker
Berichten
17
Over een paar weekjes heb ik op vrijdag een receptie (ca 40 gasten) waar ik wat hapjes wil serveren. Helaas kan ik de hapjes alleen op woensdag maken, serveren zal dus vrijdag niet in warme staat zijn.

Moink-balls zijn zowel warm als koud lekker, dus die staan al op de lijst, ik zoek tips voor andere vergelijkbare hapjes (vergelijkbaar qua kosten, grootte en effect) die het goed doen als ze 2 dagen na het bereiden worden geserveerd. Wil in totaal 3 verschillende hapjes serveren, in totaal dus 125-150 stuks.

banaan met spek zou een optie kunnen zijn, maar ik zoek inspiratie voor nog wat andere dingen...

Heeft iemand nog andere tips?
 
Van die mini kipspiesjes kun je zo lekker maken als je wilt en zijn makkelijk te maken, en snel klaar.

Of zo klein mogelijke spareribs zien te scoren, en die klaarmaken, is koud ook erg lekker
 
Courgette rollen met geitenkaas is erg lekker.
 
PP met rucola op partybroodjes serveren.
 
mikekiwi zei:
Over een paar weekjes heb ik op vrijdag een receptie (ca 40 gasten) waar ik wat hapjes wil serveren. Helaas kan ik de hapjes alleen op woensdag maken, serveren zal dus vrijdag niet in warme staat zijn.

Moink-balls zijn zowel warm als koud lekker, dus die staan al op de lijst, ik zoek tips voor andere vergelijkbare hapjes (vergelijkbaar qua kosten, grootte en effect) die het goed doen als ze 2 dagen na het bereiden worden geserveerd. Wil in totaal 3 verschillende hapjes serveren, in totaal dus 125-150 stuks.

banaan met spek zou een optie kunnen zijn, maar ik zoek inspiratie voor nog wat andere dingen...

Heeft iemand nog andere tips?

misschien woensdag wat zaken roken op de bbq (pulled pork, spareribs, short ribs etc) en dan vrijdag overdag in de oven op lage temperatuur afgaren/opwarmen? dan kan je het toch warm meenemen en warm serveren. mijn oven kan ik programmeren dat is helemaal makkelijk, dus ik zet er stoof in en dan gaat ie bijvoorbeeld om een uur of 4 aan, is het eten warm als we hongerig uit werk komen. maar als je de oven laag genoeg hebt kan bijvoorbeeld pulled pork er echt uren en uren instaan zonder dat het droog wordt (70-80 graden).

andere tips, koudgerookte zalm maken, gerookte kipdijen maken, een groentenquiche met bbq gegrilde groenten, zoiets:

maxresdefault.jpg
 
Dank voor de tips, ben hier zeker al blij mee. Even wat reacties:
- mijn ervaring met kipspiesjes is dat als je ze wat langer bewaard (2 dagen in mijn geval) en warm serveert, ze wat droog kunnen zijn. Misschien verkeerd bewaard, maar die twijfel heb ik een beetje

- courgetterolletjes met geitenkaas: erg fijn!

- pulled pork: dat zou mijn eerste keer worden en alhoewel dat ooit wel een keer moet gaan gebeuren, vind ik dat nu te teveel van het goede...

- vrijdag in oven opwarmen (van wat voor gerecht dan ook): het gaat om de afscheidsreceptie op mijn werk en moet die dag (laatste werkdag) echt op kantoor nog veel werk verzetten. Heb dan dus ook echt geen gelegenheid om er nog iets aan te doen behalve uit de koelkast halen en uitserveren

- sriracha-wings. Ziet er lekker uit. Maar moet hier mee uitkijken, dan gaat de drankrekening ook weer extra omhoog met dat pittige gedoe :) Maar ik neem het wel mee in de overweging, zeker!
 
je kan uiteraard ipv sriracha ook bbq-saus of chili-saus of whatever gebruiken.
 
ben benieuwd. laat even weten wat het geworden is, en hoe het smaakte  :D
 
Helaas is mijn complete schema overboord gegooid omdat ik in mijn laatste week meer moet werken dan gehoopt/gedacht en het hele plan in duigen valt. Geen gelegenheid om de Weber aan te zetten deze week, moet een ander plan uit de kast trekken (is ook al wel gelukt).

Echter, wel al de courgette met geitenkaas/ricotta en sriracha-wings afgelopen weekend gemaakt om uit te proberen. En dat is al winst, want beiden erg lekker gebleken (al had ik iets meer srirach-saus kunnen gebruiken, was er iets te voorzichtig mee.

En al al gaat het niet voor het eigenlijke doel gebruikt worden, ik heb zat idee?n nu opgedaan om bij verjaardagen alsnog in te gaan zetten, bedankt dus!
 
soms zit het mee, soms tegen
je heb in ieder geval een paar nieuwe gerechten kunnen testen. Dat heb je in de pocket
 
Terug
Bovenaan Onderaan