BasBQ
Beef en Steak

Recepten bijhouden

 
 

RoBBQ

Stoker
Berichten
392
Ik vroeg me af of er 1 van de forum gebruikers misschien een handige app weten om recepten in bij te houden voor op de iPad, of op de PC/Mac
Nu doe ik dat nog ouderwets in een schriftje en losse blaadjes die ik dan uiteraard weer kwijt raak, of niet ken vinden als ik het nodig heb.

 
ik scan dat soort recepten altijd in, en bewaar ze op het recepten deel op de pc
 
Ik ouderwets print het uit en doe alles in een map.
 
Ik had daar vroeger een programma voor op de mac, ben de naam even kwijt, logo is een gevleugelde broodrooster als ik me het goed herinner.

Nu gebruik ik Evernote, zit op je mac in de app store, en op je iPhone, iPad ook, is er ook voor windhoos. En er zijn plugins e.d. voor alle browsers.
Als ik nu een recept zie, dan selecteer ik dat, druk op de knop en het wordt ge?pload naar Evernote, en ik heb het meteen op al mijn apparaten.
Je kunt ook zelf een nieuw iets aanmaken. Als je een recept fotografeert en je upload dat dan laten zei er OCR software op los, als je dus een zoekterm opgeeft die op je foto staat dan wordt die gewoon gevonden!

En dit alles is gratis voor normaal gebruik! Doe je heel veel dan vragen ze een kleine bijdrage.

Alles is onder te verdelen, je kunt trefwoorden toevoegen, bepaalde stukken delen met vrienden die ook Evernote gebruiken etc. En je kunt het voor alles gebruiken, niet alleen voor recepten, maar dat is wel waar ik het voor heb.
 
Ik gebruik al een aantal jaren Receptenbd http://www.receptendb.nl/ en lijdt nu onder de wet van de remmende voorsprong... Dit moet in een windows omgeving..

Ik ga zeker even naar Evernote kijken. Eens zal ik moeten overstappen naar iets anders...
 
Rob, je kunt veel van je recepten hier gewoon posten, dan kan je ze met tapatalk gewoon bekijken ;)
 
Dat evernote gaan we maar eens bekijken

@frits meeste wat ik maak komt al ergens van het net af, maar wil dan mijn eigen opmerkingen op dat recept als geheugensteunt kunnen opslaan( bv. Minder zout, te zoet etc en dan is een forum niet echt handig)
 
Ja daar zit wat in. Ik heb mijn recepten bij Blogger staan onder easterwoodbbq.nl
 
Ben met evernote begonnen, bevalt me opzich wel.
Ken ook synchroniseren tussen de diverse iPods/iPhone en pc.
 
Ja gaat makkelijk h?? En je kunt nog allerlei zoektermen e.d. toevoegen, plaatjes neemt hij ook mee. Ik vind het ideaal voor mijn recepten.
 
Gaat inderdaad super, heb stiekum :) jouw site ff misbruikt om wat rubs te copieren, en dat gaat erg makkelijk, vervolgens ken ik naar hartelust notitie bijzetten wat ik anders wil (meestal minder zout).
Nu is het zaak om wat dingen aan te passen met eigen foto's en mijn bevindingen bij te houden en met de tijd eigen creaties toe te voegen, ben nu nog meer van het betere jat werk van site's en boeken. (prive gebruik).

En mocht het ooit zo ver komen dat ik zelf ga bloggen, is het uiteraard met eigen foto's en verwijzing naar juiste site/boek waar inspiratie vandaan komt.
Maar dat is ook goed bij te houden met evernote.

Dus hartelijk dank voor deze Tip
 
Hele goeie tip Noskos!
Evernote werkt perfect, makkelijk, en synchroon op al m'n machientjes.
Bedankt!
 
Graag gedaan, ben er zelf ook erg blij mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan