BasBQ
Beef en Steak

Recept gevraagd voor 2 kilo rib-eye

Ik vind het net wel belangrijk hoe lang het duurt, want heb meestal volk aan tafel dat zit te wachten en dat bepaald wanneer ik begin :ROFLMAO:
Als het enkel mannelijke vrienden zijn, is dat geen probleem. Drinken we 1, 2 of 3 pilsjes extra. Maar met vrouwen en kinderen erbij is dat een andere zaak.
je vlees moet toch rusten nadat het van de BBQ afkomt. Als het te vroeg klaar is laat je het gewoon langer rusten. Als het te laat klaar is heb je verkeerd gepland.
 
Ik vind het net wel belangrijk hoe lang het duurt, want heb meestal volk aan tafel dat zit te wachten en dat bepaald wanneer ik begin :ROFLMAO:
Als het enkel mannelijke vrienden zijn, is dat geen probleem. Drinken we 1, 2 of 3 pilsjes extra. Maar met vrouwen en kinderen erbij is dat een andere zaak.
Heeeeeeel herkenbaar. 🤣
 
Gisteren de ribeye op de Q gelegd. Eerst ruim 2 uur op lage temperatuur gegaard zodat hij lekker kon roken op eikenhout (kerntemperatuur aanvankelijk 47 graden maar dat vond ik toch wat te rosé, dus weer terug en tot de 57 graden). Daarna in stukken gesneden en de plakken aan weerszijden nog even afgebakken. Wat een lekker stuk vlees! Het heeft wat aandacht nodig, maar dat is het zeker waard.



IMG_1358.JPEG


IMG_1363.JPEG


IMG_1364.JPEG


IMG_1368.JPEG


IMG_1370.JPEG


IMG_1371.JPEG
 
Fijn dat het zo gesmaakt heeft!
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Terug
Bovenaan Onderaan