BasBQ
Beef en Steak

Rauw vlees gezocht voor een kannibaal........gegroet allen!

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Gegroet allen,

Mijn naam is Hannibal Lecter en ik eet graag rauw (mensen)vlees. Op aanraden van mijn directe omgeving wil het eens over een andere boeg gooien en dat is namelijk het vlees lekker BBQ-en.

Ik heb nu een mooie weber GBS 57 CM gekocht en heb er helemaal zin in. Zelf ben ik een beetje hobby kok, maar dat is met name in de keuken. Op BBQ gebied moet ik nog van alles leren en ga ik augustus dan ook naar mijn eerste BBQ workshop.

Ik wil vooral verschillende technieken onder de knie krijgen en veel nieuwe gerechten proberen en leren kennen.

Hopelijk is er ook ergens een plek voor BBQ voor dummies, zodat ik weet hoe ik het beste kan BBQ-en. Mijn interesse is uitgegaan naar low en slow, maar zou niet 1, 2 3 weten hoe ik dat moet doen qua temperatuur.

Ik ben op deze site terecht gekomen via Kurre die ik heb leren kennen op de golfclub en godverdomme wat waren die moink (volgens mij schrijf je dat zo?!) ballen lekker!!!!!! Die wil ik dus nu als eerste leren maken!  :p

Als het om het BBQ zelf gaat ben ik zeer serieus en voor de rest moet je een beetje mijn teksten met een korreltje zout nemen.

Ik luister ook naar de naam Richard!
 
Welkom Richard de kanibaal! Ik heb eventueel nog wel wat mensen in de aanbieding waar je MOINK ballen van mag maken  ;D

Low en slow is heel makkelijk: Temperatuur laag houden en dan je vlees zo lang mogelijk laten liggen. Uiterlijk na drie dagen weggooien, want daarna kan het verschrikkelijk gaan stinken.

Recept voor de ballen is hier te vinden: http://www.bbq-nl.com/2009/05/moink-balls.html

Groeten,
Jeroen
 
COOL!! bedankt jeroen.

inderdaad mooi stap voor stap uitgelegd........nu nog onder de knie krijgen om de temp op low te houden....is denk ik een paar keer uitproberen...toch?

Ook leuk om te zien waar nu MOINK vandaan komt en wat noskos betekent.....alweer wat geleerd.
 
Welkom!

Please! Don't eat me... :p
 
El Fumarole zei:
Welkom Richard de kanibaal! Ik heb eventueel nog wel wat mensen in de aanbieding waar je MOINK ballen van mag maken  ;D

Low en slow is heel makkelijk: Temperatuur laag houden en dan je vlees zo lang mogelijk laten liggen. Uiterlijk na drie dagen weggooien, want daarna kan het verschrikkelijk gaan stinken.

Recept voor de ballen is hier te vinden: http://www.bbq-nl.com/2009/05/moink-balls.html

Groeten,
Jeroen

en dit kan ik dan via de minion methode doen? of is minion per definitie meteen lang en kom ik met een paar kooltjes ook gewoon uit? Ik heb een weber kettle 57 cm.
 
Welkom Richard, wij houden ook meetings.
Ben heel benieuwd wat een kanibaal ons dan te proeven aanbied. Ik zelf eet bijna alles wat loopt, vliegt of kruipt.
Alleen als het een slijmspoor achterlaat of in de grond leeft wil ik wel eens afhaken.
 
hey richard van harte welkom hier, succes met je speurtocht hier :D
 
Hoi Richard, welkom hier
 
leuk dat dit forum meteen zo reageert.....

:)

is volgens mij een kleine, maar wel actieve community....?
 
hoi Richard,
Welkom bij dit edele genootschap.
Ik denk dat er zeker ook voor beginnende bbqers voldoende te vinden is, en je mag en kan altijd vragen hier.

En wil je een klein beetje op je taalgebruik letten?
dank je  :)
 
Hier is em toch !
Welkom Richard ! :D
 
Hoi Richard,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Bij gebrek aan mensenvleesch kun je altijd nog voor lamb gaan
 
Hallo Richard, welkom bij deze leuke club!
 
Terug
Bovenaan Onderaan