Een tijd geleden ben ik op BBQ Junk een recept voor Carnitas tegen gekomen. Is een PP gegaard in sinaasappelsap. Tevens een recept uit Cuba gevonden.
Toevallig was ik een maand geleden in Valencia en dacht : Sinaasappels+gin+cava+wodka (Aqua de Valencia) is er lekker, Why niet de Porky in het sap
met valenciaanse kruiden maken.
Vrijvertaald cerdo desmenuzado Valenciana.
- 2200 gr sobrepaleta de cerdo in de spaans getinte rub en daarna 2 uur lang gerookt met olijfhout op een temp van 110 C.
- Stoofketel met ui, spaanse peper, knoffie kruiden en sinaasappelsap op temp gebracht. Porky lekker er door heen gewenteld. Deksel erop
- 3,5 h op 170 C. in eigen sopje laten garen.
- Eruit genomen. Laten rusten. Vet afgegoten en rest door de gepulde cerdo geschept.
- Verduras en pimientos de padron gegrild.
- Overige tapashapjes, panne, mojo verde, erg geknoflookte aioli, salsa, zoetzure komkommer, etc. erbij.
- Voor het opmaken van de bocadillo de PP kort opgebakken op een hete bakplaat.
Helaas een magere fotoshoot en geen foto van het opgemaakte broodje.
Wederom alleen maar tevreden eters en drinkers.
Toevallig was ik een maand geleden in Valencia en dacht : Sinaasappels+gin+cava+wodka (Aqua de Valencia) is er lekker, Why niet de Porky in het sap
met valenciaanse kruiden maken.
Vrijvertaald cerdo desmenuzado Valenciana.
- 2200 gr sobrepaleta de cerdo in de spaans getinte rub en daarna 2 uur lang gerookt met olijfhout op een temp van 110 C.
- Stoofketel met ui, spaanse peper, knoffie kruiden en sinaasappelsap op temp gebracht. Porky lekker er door heen gewenteld. Deksel erop
- 3,5 h op 170 C. in eigen sopje laten garen.
- Eruit genomen. Laten rusten. Vet afgegoten en rest door de gepulde cerdo geschept.
- Verduras en pimientos de padron gegrild.
- Overige tapashapjes, panne, mojo verde, erg geknoflookte aioli, salsa, zoetzure komkommer, etc. erbij.
- Voor het opmaken van de bocadillo de PP kort opgebakken op een hete bakplaat.
Helaas een magere fotoshoot en geen foto van het opgemaakte broodje.
Wederom alleen maar tevreden eters en drinkers.