Beef en Steak

Pulled Porky Valenciana met verduras asadas

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.856
Een tijd geleden ben ik op BBQ Junk een recept voor Carnitas tegen gekomen. Is een PP gegaard in sinaasappelsap. Tevens een recept uit Cuba gevonden.
Toevallig was ik een maand geleden in Valencia en dacht : Sinaasappels+gin+cava+wodka (Aqua de Valencia) is er lekker, Why niet de Porky in het sap
met valenciaanse kruiden maken.
Vrijvertaald cerdo desmenuzado Valenciana.

- 2200 gr sobrepaleta de cerdo in de spaans getinte rub en daarna 2 uur lang gerookt met olijfhout op een temp van 110 C.
- Stoofketel met ui, spaanse peper, knoffie kruiden en sinaasappelsap op temp gebracht. Porky lekker er door heen gewenteld. Deksel erop
- 3,5 h op 170 C. in eigen sopje laten garen.
- Eruit genomen. Laten rusten. Vet afgegoten en rest door de gepulde cerdo geschept.
- Verduras en pimientos de padron gegrild.
- Overige tapashapjes, panne, mojo verde, erg geknoflookte aioli, salsa, zoetzure komkommer, etc. erbij.

- Voor het opmaken van de bocadillo de PP kort opgebakken op een hete bakplaat.
Helaas een magere fotoshoot en geen foto van het opgemaakte broodje.

IMG_8167.jpg
IMG_8169.jpg
IMG_8170.jpg
IMG_8171.jpg
IMG_8168.jpg
IMG_8172.jpg
IMG_8173.jpg
IMG_8175.jpg
IMG_8176.jpg
IMG_8178.jpg
IMG_8180.jpg
IMG_8181.jpg




Wederom alleen maar tevreden eters en drinkers.
 
Ziet er leuk uit en mooi bedacht! De padron pepers blijven hier zomer en winter een favoriet!
Ik ga deze zeker een keer op het lijstje zetten!
 
Jeetje Peter wat lekker weer .
Wat mij betreft wordt het tijd dat je de oeuvre prijs gaat krijgen wat een heerlijke bijdragen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zalig Peter, mooi verhaaltje ook! Ik proef dat drankje ook weer terug in mijn herinnering van twee mooie vakanties daar in Ruffasa. Heerlijk! Ik vond die mooie markten daar zo geweldig om te bezoeken. Heerlijke bakkerijen. Mooie tijden! Dank.
 
Zalig Peter, mooi verhaaltje ook! Ik proef dat drankje ook weer terug in mijn herinnering van twee mooie vakanties daar in Ruffasa. Heerlijk! Ik vond die mooie markten daar zo geweldig om te bezoeken. Heerlijke bakkerijen. Mooie tijden! Dank.
De mercado's zijn inderdaad een lust voor de zintuigen. Kreeg spotaan zin om een Q te kopen en daar aan de slag te gaan.
 
Ziet er weer uit als een feestje, erg leuke en zo te lezen zeer smakelijke variatie van PP
 
Ziet er echt heerlijk uit 😋.
Is de smaak van de pp heel anders dan de “gewone “ uitvoering.
 
Kreeg spotaan zin om een Q te kopen en daar aan de slag te gaan.

Daar ging het bij ons juist mis... op het dak terras van het appartement was het rond 18:00 uur nog steeds >40°C dus gingen we maar lekker een biertje pakken langs de weg en ergens rond achten pas richting een tafeltje... het was erg heet!
 
Ziet er echt heerlijk uit 😋.
Is de smaak van de pp heel anders dan de “gewone “ uitvoering.
Is anders, maar dat is met alle variaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Jammer geen foto van het uiteindelijke broodje maar als ik alle ingrediënten zo zie en jou kennende zal het zeker gesmaakt hebben 😃
 
Wat een lekkere variatie op Pulled Pork Peter!
Deze ga ik onthouden en eens maken als ik de meute over de vloer krijg 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan