Beef en Steak

Pulled Pork

Paola

Kooltjesharker
Vanavond heb ik (na de zoveelste poging) eindelijk pulled pork gemaakt🐷

Geloof me, wees heel geduldig want het is waard. Het was zo verrukkelijk😍

Gisteravond heb ik 1,5 kg Boston butt in dijon mosterd gesmeerd en varkens rub van BBQuality erop gedaan. Ingepakt in vershoudfolie heb ik de hele nacht laten intrekken.

IMG_9964.jpeg

IMG_9965.jpeg

Vanochtend om 7:30 de bbq aangemaakt tot 100 graden, thermometer klaar en het vlees erop

IMG_9966.jpeg

IMG_9967.jpeg

En de hele dag laten roken. Na uur of 3 en af en toe met een mengsel van appel cider azijn en appelsap het vlees vochtig gemaakt (elk 30-45 min)

IMG_9968.jpeg

IMG_9969.jpeg

IMG_9971.jpeg

Precies om 16:30 heb de kerntemperatuur 72 graden bereikt, dus heb ik het vlees met 2 grote klonten boter, scheutje honing en veel bbq saus erop gedaan en op een dubbele aluminiumfolie ingepakt en opnieuw terug gezet en laten garen op de bbq tussen 110-120 graden totdat de kerntemperatuur op 92 graden had bereikt

IMG_9974.jpeg

IMG_9975.jpeg

IMG_9976.jpeg

IMG_9977.jpeg

On 18:45 heeft de thermometer 92 graden bereikt. En dit was het moment dat mijn geduld echt op was maar heb ik uit de bbq en met 2 vaatdoekjes ingepakt en 1 uur laten rusten. Dus effe wat Netflix tijdens die tijd…

IMG_9981.jpeg

IMG_9983.jpeg

En na 1 uur uitpakken en pullen😋😋😋 het vlees was zo mals, sappig, dat viel uit elkaar. Het wachten was echt waard!

IMG_9984.jpeg

IMG_9985.jpeg

En natuurlijk geserveerd op een broodje met coleslaw!

IMG_9986.jpeg

Gematcht met een primitivo🍷

Fijne kerstavond voor iedereen🎄

Groetjes uit the wild south🥂

Laatst bewerkt:
Zalige klassieker!

Hier komt 'ie met Oud en Nieuw weer langs!

Blijft toch bizar lekker he! En al helemaal met een goeie Primitivo 🤩

Terug
Bovenaan Onderaan