BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 

Pluimpjee

Tondelzoeker
Berichten
14
Afgelopen weekend was het weer eens tijd om Pulled Pork te maken op Q (vonden mijn vriendin en mijn schoonouders ook!).

Zodoende ben ik naar de Sligro gegaan om een procureur te scoren van ongeveer 3kg zodat we er meerdere dagen van kunnen genieten.

De Pulled Pork heb ik bereid volgens het wedstrijd recept van Noskos dus de avond van te voren het vlees getrimmed, geïnjecteerd en voorzien van de rub (Noskos the Pulled Pork).

004B914D-9540-401E-9B9B-0F66F97A6FE3.jpeg


De een nacht laten staan in de ijskast om de volgende dag om 07:30 op de Q te leggen.

Na 5 uurtjes (kerntemperatuur 73,8 graden) de Pulled Pork voorzien van de glaze en nog 2 uur laten karameliseren (helaas vergeten een foto te maken van deze handeling🙈).
9C62CAE4-99B6-4355-9C5C-E5ACC20061A7.jpeg


Na 2 uur ingepakt en door laten garen tot de kerntemperatuur 92 graden was en hiermee ook zo zacht als boter. De Pulled Pork van de Q gehaald en laten uitstomen en weer terug ingepakt om 1 uur te laten rusten.

AB3DC4B0-6F9B-421D-AED6-79822B26CB0D.jpeg


Elke keer als ik de Pulled Pork uit het folie haal om opnieuw in te pakken heb ik de neiging om die stap gewoon over te slaan, jeetje wat dat ruikt toch heerlijk🙊.

Na 1 uur rusten de eindsaus gemaakt en de Pulled Pork uit elkaar getrokken om zo te genieten van een heerlijk broodje Pulled Pork.
 
Mooi gemaakt, gefeliciteerd met je knor.
 
Die laatste stap hè haha

Vriendin en schoonouders tevreden?
 
Mooi gedaan. Ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je sticker
 
Jammie, mooi stukje vlees geworden.
Hoe was de porky na het uit elkaar trekken.
Gracias met je porky award.
 
Gefeliciteerd! Mooi stuk vlees👌🏻
 
Gefeliciteerd. Altijd lekker zo'n broodje. Kan nu al niet meer wachten.
 
Mooie run, gefeliciteerd met je sticker.
Een broodje PP smaakt altijd en blijft leuk om te bereiden.
 
Gefeliciteerd met je Knor🥳 alleen jammer dat er geen foto van het broodje pulled pork bijzit , ik en ik denk meerdere vinden het leuk om het uiteindelijke broodje te zien😜
 
Gefeliciteerd met je Knor🥳 alleen jammer dat er geen foto van het broodje pulled pork bijzit , ik en ik denk meerdere vinden het leuk om het uiteindelijke broodje te zien😜
Ik ben inderdaad vergeten om foto’s te maken van de Pulled Pork en broodje. Meestal gaat het zo snel op🙈👀
 
Ik ben inderdaad vergeten om foto’s te maken van de Pulled Pork en broodje. Meestal gaat het zo snel op🙈👀
Heel herkenbaar. Soms gaat eetlust voor.... Mooi resultaat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan