BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Vorige week zondag bij de Makro geweest, de spareribs waren op dus hoog tijd om een nieuwe voorraad te halen. Ik zag dat er ook Procureur lag, nu heb ik al veel gelezen over Pulled Pork dus heb ik hier ook maar wat van meegenomen. Volgend weekend is de Formule 1 wedstrijd van Japan dus sta ik vroeg naast mijn bed en kan de BBQ dus vroeg aanzetten. Tijd om voor de eerste keer PP te maken dacht ik zo, ik heb wel een aantal ideeen hoe ik dit moet doen maar ben er nog niet helemaal uit. Als jullie tips, adviezen hebben, roep maar.......
 
Johan, lees een paar van de PP draadjes eens door, dan krijg je een beetje een indruk wat er allemaal bij komt kijken, en wat er voor nodig zal zijn.
Ook heb je dan een indicatie hoe lang het zou kunnen duren.

Een aantal dingen om over na te denken:
  • Ga je hem bijvoorbeeld uitzitten, of ga je hem inpakken ? (hier zit heel veel tijdverschil in).
  • Waarmee en wanneer ga je hem kruiden, wel of geen mosterd ?
  • Ga je wel of niet injecteren ?
  • Welk soort rookhout ?
  • Met hoeveel kooltjes ga je starten (e.e.a.. afhankelijk van je Q uiteraard).

Als je procureur bevroren is, haal hem dan op tijd uit de vriezer, en laat hem in de koelkast ontdooien.

Vergeet geen draadje te openen, als je gaat starten (incl voorbereiding e.d., en lekker wat foto's erbij), dat vinden wij leuk om te zien, en dan kan men je volgen, en eventueel nog tip's geven onderweg  ;)

Hoe dan ook, het is erg leuk om te maken, en bovendien erg lekker  :)
Heel veel suc6 iig

Mac
 
Ik heb het draadje naar "recept gevraagd" geplaatst omdat Low & Slow voor verslagen van je sessie is met foto's e.d. dus hier is je vraag meer op zijn plaats.

Ja, Mac heeft de meeste dingen er al uitgelicht. Zelf vind ik de Southern Succor Rub, staat op mijn blog erg lekker voor op pulled pork. Voor wedstrijden injecteer ik enntegenwoordig pak ik ze ook in, scheelt heel veel in tijd hij wordt er sappiger van.
 
Dank je Noskos, ben even op je site geweest, mijn complimenten, erg mooi en goed beschreven. Ga het basis recept eens uitproberen denk ik. Ik heb 3 grote stukken procureur liggen dus kan nog een paar keer oefenen  ;D
 
JohanD zei:
Dank je Noskos, ben even op je site geweest, mijn complimenten, erg mooi en goed beschreven. Ga het basis recept eens uitproberen denk ik. Ik heb 3 grote stukken procureur liggen dus kan nog een paar keer oefenen  ;D

wanneer wil je het gaan maken? hou je ons dan op de hoogte met je temperaturen en foto's?
 
Ik zou als ik jouw was beginnen met The Renowned Mr. Brown ;) Die vind ik lekkerder...
 
Hij ligt in de koelkast te ontdooien, zondag gaat hij op de BBQ. Zal alles bijhouden om zo een verslagje te maken tijdens de sessie.
 
Mag je gewoon een draadje voor openen in Low en Slow, en tijdens je sessie berichtjes posten met de temperaturen en zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan