BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

Kenneth

Vuurmaker
Berichten
81
Vanmorgen begonnen aan een ( hopelijk ) heerlijke pulled pork. Gisteren de procureur al in de rub gezet. Ik heb de pig powder van smokey goodness gebruikt.
Vanmorgen om 08:30 de WSM aangestoken en op temperatuur laten komen.
Vervolgens het stuk procureur er op gelegd en nu wachten.
5b1db34fc0612da39cd85a7afdcb400f.jpg
b655adbdc80ef1afb32404dc4efcc241.jpg
1975e7470aaa68edbd3fa85056cf798a.jpg
d4dc7372d88d974a38cfbf584c48bd7b.jpg

Beetje whiskey snipper toegevoegd en roken maar.
Ik zal straks weer een update delen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed begin is het halve werk.
Kan je het droog houden daar?
Succes vandaag en eet smakelijk straks. ;)
 
Hans zei:
Goed begin is het halve werk.
Kan je het droog houden daar?
Succes vandaag en eet smakelijk straks. ;)
Het regent helaas wel, maar gelukkig staan mijn q's onder een afdak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed bezig! ik ga vanavond mijn biggetje op de grill leggen. Elke weer is barbecue weer!!
 
Bart1978 zei:
Goed bezig! ik ga vanavond mijn biggetje op de grill leggen. Elke weer is barbecue weer!!


Ja ja, maar als je met deze luchten buiten moet bbqen (zonder afdak) denk je daar vaak iets genuanceerder over :D
 
Helaas heb ik geen afdakje, maar wel (sorry) een gas barbecue. Die doet lekker zijn werk terwijl de baas binnen aan een biertje zit en af en toe met paraplu kijkt hoe het met knorrie gaat. Ik hanteer de regel "if you are looking, you ain't cooking"

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Succses ermee  :)
 
Tja zo'n gas bbq is dan wellicht iets minder gevoelig voor al die wind en nattigheid (niets mis mee) maar wij geven de voorkeur toch aan houtskool of briketten.
Ieder z'n ding zeg ik dan maar. ;)

 
Hans zei:
Tja zo'n gas bbq is dan wellicht iets minder gevoelig voor al die wind en nattigheid (niets mis mee) maar wij geven de voorkeur toch aan houtskool of briketten.
Ieder z'n ding zeg ik dan maar. ;)
Ik heb de gasser nu 2 jaar en moet toegeven dat ik het ook liever bij kolen had gehouden. Ik heb een vermoeden dat er snel een 2de Q bij komt die weer op de vertrouwde brandstof werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Niks mis met een gas bbq, ik vind de smaak die je van briketten/houtskool krijgt echt een toegevoegde waarde. Ik denk dat het vlees nu in de zone zit. De kerntemperatuur blijft nu hangen op 71 graden. Maar we wachten rustig af
b84d86102da16f42929b74af0382c283.jpg
a770e0269c5d224be1db094c509b0b83.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ga je hem nog inpakken?
 
Hans zei:
Ga je hem nog inpakken?
Ik ga hem niet meer inpakken. Hij is bijna klaar. En ik las ergens dat inpakken alleen is om het allemaal wat te versnellen. Ik pak hem alleen dadelijk in als de kerntemperatuur bereikt is. Dan een uurtje rusten in de folie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hij heeft zojuist de kerntemperatuur van 87 graden bereikt. Nu ingepakt in aluminiumfolie en in een koelbox gelegd voor een uur. Daarna pullen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
5fcf22e4416109433476de78ad11a91c.jpg
 
Goed bezig!
 
Bij deze het eindresultaat
3ca5770d8fe52c6657cee69384e32991.jpg
87844f85b9a1a483ec990032c56cecb8.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zier er heel goed uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Top...ziet er lekker uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan