BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 

sjappie979

Tondelzoeker
Berichten
21
Hoi Allemaal,

Vanmorgen begonnen aan een 4KG stuk varkenschouder te roken. Vandaag ga ik pulled pork maken....low en slow......  :p
Gisterenochtend de varkenschouder gerubbed met de volgende ingredi?nte: (per 2KG voor circa 6 ? 8 personen)
2 el zout
2 el rietsuiker (deze vervangen door honing)
2 el bruine suiker  (deze vervangen door honing)
2 el knoflookpoeder
1 el uienpoeder
1 el gemberpoeder
2 el gemalen komijnpoeder
1 el korianderpoeder
2 el chilipoeder
2 el zwarte peper
1 el cayennepeper
4 el  gerookte paprikapoeder

Extra vroeg opgestaan om de BBQ aan te steken
IMG_7431_zpsvfic3rvq.jpg

IMG_7425_zpswsfsj5ad.jpg

IMG_7433_zpsvg9g1uyj.jpg

IMG_7432_zpswr6g6wln.jpg


nog circa 6~7 uur te gaan zal nog meer foto's uploaden vandaag, indien er genoeg tijd over is dan gaan er nog ribben op de bbq
IMG_7423_zpsbsew6onm.jpg
 
Mooie dag om te q'en! Succes
 
Goed bezig, have fun!
 
Dank!

Nu circa 1.4/1.5 uur bezig en zo ziet het resultaat er al uit.
IMG_7436_zpsww5fgovg.jpg

IMG_7434_zpslet0ifwj.jpg


Temperatuur ligt volgens de deksel op de weber tussen 130 - 150 graden Celsius, probeer het af te remmen door de zuurstof toevoer onder de weber te dempen en boven in de deksel geheel te sluiten. Heeft iemand tips als het toch overhoopt iets te warm is?
 
Minder brandstof helpt doorgaans ook!
 
thanks!
 
En de deksel dicht houden. Zodra er zuurstof bijkomt, schiet temp omhoog.
 
IMG_7435_zpskqe75gvz.jpg


net een stukje linksboven afgesneden, kon het niet laten om te samplen, boterzacht en moeilijk lekker........

IMG_7437_zpslntz2s6r.jpg


Kerntemperatuur is circa 65 Celsius nu
 
bedankt voor de tips Riestad en Dominique.

De temperatuur is nu stabiel op 120~130 de kerntemperatuur 70, daarom de schouder van de bbq gehaald en ingepakt met aluminiumfolio en terug gelegd op de BBQ.

IMG_7440_zps9xg7gsyf.jpg

IMG_7441_zpss5dme6js.jpg

IMG_7443_zpsfzymdebq.jpg
 
Nog even volhouden en dan genieten!
 
Jezus, hoeveel KG briketten heb je in je Q gegooid? 1 starter koud en 1/3e strater gloeiend erboven hou ik 'm uur of 8 makkelijk op 105/110 graden. Voor langere sessies hooguit nog paar koude erbovenop voor uurtje of 4 meer.
 
@gijzer je mag ook Sjappie zeggen  B-)
Vandaag te veel verstookt, heb de weber net eigenlijk, totaal bijna 2KG verbruikt en de briketten van de lidl gebruikt.
Anyway de varkenschouder-> pulled pork gemaakt, 4x ribs en aardappeltjes op de bbq en een dessert, kwam net uit met briketten.
Net klaar met BBQ-en, vanmorgen rond 09:00 begonnen, in de midden sessie heb ik op aanraden van forum leden er iets afgehaald om de temp naar beneden te brengen.  :>
Ipv 4 lagen dik briketten ring rondom (op aanraden van youtube filmpje+receptje) overgegaan naar 3 laags wat perfect was en wellicht zelfs nog veel. temp hierna precies af kunnen regelen naar 100 ~ 130 en op het einde toetje zelfs kunnen bereiden op 200 celsius door de briketten op elkaar te stapelen.

Op wat voor hardware verstook jij je briketten?

Aardappel van de BBQ
IMG_7445_zpste95eqbx.jpg

Ondertussen kon de pulled pork rusten
IMG_7446_zpsxs1fsdzv.jpg

IMG_7447_zps2ivify3y.jpg

IMG_7448_zpsrwhoxrk6.jpg

IMG_7451_zpsboncrtjl.jpg

Helaas geen foto van de pulled pork in wrap.....

Toetje van de BBQ, heerlijk de buren waren blij verrast!  :D
IMG_7452_zpsscm7co81.jpg

IMG_7453_zpsbyp3pfyc.jpg


Ben enorm blij met het resultaat, smaak en voldaan. nu ff uitbuiken op de bank.
 
Mooie run hoor, sticker in de pocket dacht ik zo. Gefeliciteerd!
 
Wat fijn dat het allemaal toch nog goed is gekomen, en dat jullie gesmuld hebben!

Ik weet niet of je bij de Sligro kunt winkelen, maar daar hebben ze kokosbriketten die misschien een aardig alternatief zijn voor briketten van de lidl. Betaal je niet de hoofdprijs, ik geloof iets van 10 eu ex btw, en dat zijn best fijne briketten. Of was je tevreden over deze? Dat mag natuurlijk ook. Dan kun je dit hele verhaal gewoon negeren. =))
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan