Beef en Steak

Pulled Pork + WGA vakantie

RobbieWijt

Kooltjesharker
Morgen dan e: de eerste x PP. vakantietijd dus geen excuus meer( heb je sowieso niet nodig om PP te maken, ik weet het!)
AFA512E3-0C49-4035-B2DA-A2095B9E572C.jpeg

602D4232-F0AD-48FD-9355-AAD71A88C57A.jpeg
Vorige week eruit geweest met de WGA als eerste ingepakt. Toen alvast warmgedraaid met moinkballs en picanha.
1BBC394E-F7D1-4DD2-BF6D-D8F9F8FBD1D3.jpeg

Ik zal wat foto’s plaatsen morgen tijdens/na afloop van de PP run..

Dat ziet er lekker uit! De WGA is en blijft top, ben benieuwd naar de PP. hier gaan er morgen Spareribs op 👌🏻

Dat ziet er lekker uit! De WGA is en blijft top, ben benieuwd naar de PP. hier gaan er morgen Spareribs op 👌🏻
Ik ben ook erg benieuwd naar de PP…gaan het meemaken. De WGA is echt een superding, nobrainer om die aan te schaffen. Succes met de Ribs morgen

Morge mensen, hij ligt erop hoor. Nou eens kijken en niet te ongeduldig zijn over het bereiken van 107,110,120…🙂
F11DE591-0396-479B-81C4-CBDAF5172997.jpeg

A8B23BEC-B4F1-4A24-A65C-2046C09BD2EE.jpeg

Weet niet precies hoe ik dit draadje verplaats naar de Rookkamer maar was wel de bedoeling aangezien er wat vragen van mijn kant zijn waar ik jullie ervaring wel bij kan gebruiken:
- temp is al vanaf begin nu zo’n 3 uur tussen de 90 en 100 graden.
Heb er 15 ecobrasa kooltjes aan het begin van de snake bijgelegd, de bak heeft kokend water gekregen met alu folie eronder en naast om warmte niet te laten ontsnappen, de sleuven zijn vrij van asresten en met de sleuven wordt gespeeld (niet om de 5 minuten want heeft uiteraard wat tijd nodig, ook is boven verder open dan beneden). Is tussen de 90 en 100 graden uberhaupt ‘een probleem’? Blijft de 5 uur volstaan of wordt dit nu langer? Of is straks juist de inpakfase met kerntempmeter wat langer?
Hoor het graag van de kenners!

Opzich geen heel groot probleem maar je wilt uiteindelijk wel naar die 110-120 toe.
kunnen meerdere dingen zijn:
Ik vind je Snake vrij dun als ik t op de foto zo zie. Kan goed zijn dat je gewoon te weinig warmte massa hebt. Je kunt hier 2 dingen doen: 1: nog 5-10 kooltjes heet maken en erbij doen = meer massa. 2: je vents onder verder open zetten = meer zuurstof en dus meer temp.
Je vent bovenop hoeft niet zover open. 1/3 open is genoeg.

Wat ook goed kan zijn is dat het je Chucks zijn. Het valt mij ook regelmatig op dat de chunks aan het begin veel energie opeisen en daardoor de temp in t begin maar moeilijk boven de 100 wil stijgen. Als ie eenmaal de smaak te pakken heeft is dat geen ding meer, maar 3u is al wel erg lang. Ik denk dus eerder het bovenstaande. Te weinig massa of te weinig zuurstof.
Bedankt voor je reactie. Denk een combi idd. Gaat nu al meer richting de 110-113. Had toch een snake van 3 met 2 erop. Zal dan aan de chuncks liggen? Herken wat je zegt dat hij in het begin zeker moeite had tegen de 100 aan te gaan. Vraag: moet boven niet altijd verder open dan onder ivm ‘trek’?
blijf ik ondanks alles wel de 5 uur aanhouden?

Late reactie maar had toen idd alleen een roostertempmeter. Had hem er na 5 uur en voor de check 69 graden afgehaald. Daarna ingepakt en met 93 graden eraf. Pullen ging goed maar had wellicht nog iets verder gekund. Deed echter niets af aan de smaak. Dit is voor herhaling vatbaar, super reacties en dito smaak! Nu kijken of ik eerder in het proces omhoog kan in temperatuur. Wat doet dit voor de smaak/structuur van het vlees? Malser/zachter?
7AC7EA03-321D-40CE-AE82-11F368F23A0E.jpeg

CBF2B147-452E-41E4-9F7E-1E80AE735D3E.jpeg

B15C490C-43CC-45E0-A058-2437B7EFB4DF.jpeg

Prachtig resultaat! Super dat het allemaal goed gekomen is 👍🏼 😃 Moest je nog briketten bijvullen?
Het is meer dat je de temp zo snel mogelijk op ‘bedrijfstemp’ wilt hebben. Schommelingen of een late toename e.d. kunnen idd voor droog vlees zorgen, of een langere bereidingstijd. Ook wil je mooie rook van je chunks. Als de temp te laag is krijg je of weinig of vieze rook. En dat laatste maakt je vlees bitter. Doorgaans is procureur redelijk vergevingsgezind maar met zulke lange bereidingen wil je dat soort dingen liever voorkomen natuurlijk!
Thanks! Nee, niets bij hoeven vullen. Benieuwd of de volgende run constanter wordt. Gaan het zien, bedankt voor de tips en het meedenken iig!

Erg mooie PP, en voor mij de favoriete manier op een broodje met Augurk :giggle: ipv Coleslaw
Gefeliciteerd met je knorretje

Nou je had al lekkere ballen gemaakt en daarna nog een hele mooie pulled pork!
De foto's van je pulled pork zien er echt schitterend uit :love: en die laatste foto van je broodje, heerlijk.
Gefeliciteerd met je Knor 🥳

Top! Dan volgende x dus gewoon iets royaler op je zuurstoftoevoer. Zeker wanneer je ook rookhout gebruikt.
Dingetje wat bij mij daar heel erg in helpt is eerst even zorgen dat de bbq +/- 140 aantikt. Dan pas het rookhout erop en dan terug gaan knijpen naar 110-120. Dat werkt m.i. namelijk makkelijker dan te weinig hitte hebben en meer willen creëeren terwijl je ook aan t roken bent.
Ga ik ook doen dan idd. Eerst stoken,dan knijpen!

Erg mooie PP, en voor mij de favoriete manier op een broodje met Augurk :giggle: ipv Coleslaw
Gefeliciteerd met je knorretje
Dankje Ewald. Hij was inderdaad heerlijk..alleen lag de coleslaw er wel onder. 🤭 volgende x eens zonder proberen…en eens op een hard broodje! Vond zacht en zacht wat….zacht 🙂

Nou je had al lekkere ballen gemaakt en daarna nog een hele mooie pulled pork!
De foto's van je pulled pork zien er echt schitterend uit :love: en die laatste foto van je broodje, heerlijk.
Gefeliciteerd met je Knor 🥳
Haha dankje. Foto’s gemaakt door mijn vrouw…net als gehele dag kids entertainen omdat ik zonodig een PP sessie moest houden. Resultaat maakte dan wel een hoop goed!

Kijk dat zijn de BBQ sessies. Een duo WGA run en mooie PP sessie. Dat moet een feestje geweest zijn TOP
Gefeliciteerd met je Tokkie

Kijk dat zijn de BBQ sessies. Een duo WGA run en mooie PP sessie. Dat moet een feestje geweest zijn TOP
Gefeliciteerd met je Tokkie
Bedankt Bram. Waren erg mooie sessies! Ik vond jouw baconsessie van gister ook fenomenaal. Heb ook nog een stuk in de vriezer liggen, die plakken er dan even terug op ziet er super uit. Tijdgebrek vandaag, dus wel baconday maar dan valsspelen en spiffburgers maken met bacon on top!

• Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan