BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork Weekend

 
 

Bramster

Gemarineerd
Berichten
1.852
Ja beste mensen,

Het weekend is alweer afgelopen. De meeste mensen zijn weer aan het werk en dat is voor mij bittere noodzaak  :p
Mijn vriendin met de andere vrouwen van de familie naar de woonbeurs, nou dan weet je het wel. De schatkist is weer een gewone kist.
Hoe leuk is het om na zo een dag inspiratie te hebben opgedaan met de gehele familie samen te eten.

Om twee vliegen in ??n klap te slaan dacht ik dat het een prima weekend zou zijn om Pulled Pork te maken en iedereen bij mij uit te nodigen.
Vuel voor weinig en super lekker + goede toevoeging aan mijn lijstje van gemaakte recepten op de Bastard.
Uiteindelijk is de basis, het recept van Noskos geweest met mijn sausje erover heen.

2,6 kilo aan pulled pork gehaald voor 6 volwassenen en 2 kids met het idee dat alles wat over is in de vriezer te stoppen.
Vrijdag binnengekregen en ontdooid in koud water zodat ik op zaterdag met de voorbereidingen kon beginnen. De zaterdag begon geweldig met een fantastisch weertje! zou het morgen ook zo mooi weer worden....Je raadt het al. Sta je daar in de regen zondag. #-o

Zondag om half 9 lag het vlees op de bbq en alles liep voorspoedig totdat ik iets te laat realiseerde dat ik de 'zone'' had bereikt.  Hierdoor gebeurde het glaceren iets later dan gepland. Gelukkig is het vlees uiteindelijk niet droog geworden, mede dankzij het injecteren van de dag daarvoor is mijn aanname. Volgende keer zal ik deze fout zeker niet maken want nu moest ik om 6 uur iedereen voorzien van enkele hapjes en drankjes voordat het echte festijn begon om 8 uur. Oopsie!

Ik heb de volgende keuzes gemaakt om tot dit eindresultaat te komen. Ik heb het vlees ge?njecteerd met een appelsap mixje en gebruik gemaakt van een algemene bbq rub. Glace recept op basis van het recept van noskos en hetzelfde geldt eigenlijk voor de eindsaus alleen met een wat pittigere bite aangezien dat thuis wordt gewaardeerd. Als woodchunks heb ik voor hickory gekozen gewoon omdat ik daar van hou.

Conclusie: Een geslaagde avond omdat de gehele familie heeft genoten van zowel het eten als van de avond samen. Echt super lekker en voor herhaling vatbaar!

Nu het verhaal in plaatjes:

injecteren op zaterdag nadat ik het vlees wat getrimd heb.
KUaCwGlm.jpg


ingetrokken rub na een nachtje in de koelkast
zsjZvWcm.jpg


Smeren met glace
I2ic2QKm.jpg


inpakken met folie
ntGvpqpm.jpg


klaar en
lz0Qrsqm.jpg


pullen maar!
9pHsZfYm.jpg


Tijd voor de presentatie
XAaMoOZl.jpg


Gelukkig ook nog 2 riante porties over voor ons beiden voor een ander moment  :>
 
Dat gaat er wel in ;)
 
Doe maar een broodje, lekker ;)
 
Mooie Pulled Pork BBQ sessie, gefeliciteerd met je knor
 
Lekker hoor PP zo?n broodje lust ik wel
 
Mooie run. PP ziet er prima uit. Nu zul je vooraan altijd voor de familie moeten BBQen
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Lekker hoor. Volgende keer 5 kilo  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan