BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork Vraagje

 
 

Jaakke

Pitmaster
Berichten
763
Ik heb nu twee keer pulled pork om mijn Green Egg gehad waarvan de eerste mislukte (eigen schuld, niet genoeg brandstof gebruikt waardoor hij bij 82 graden terug zakte) en de twee best aardig gelukt was.

Omdat ik vooral aan het uitproberen ben heb ik beide keren een stuk procureur van c.a. 800 gram gebruikt.
Temperatuur was rond de 107 graden en het vlees heeft er ongeveer 4,5 uur op gelegen.
Bij 68 graden vlees in de folie gedaan en bij 88 graden van de Q gehaald en een uur in folie laten rusten.

Nu was de pulled pork wel pull-baar maar ik had hem malser verwacht en had verwacht dat het pullen makkelijker zou gaan.

Kan dit aan het stuk vlees liggen of kan ik hier wat aan doen?

Langer op de Q?
Hogere eindtemperatuur?
Van begin tot eind inde folie?
Groter stuk vlees?
 
Beste Jaakke, Vriend Noskos heeft een geweldig recept gedeeld hier en op zijn bbq blog. Daar ben ik nooit mee mis gegaan.
 
Een groter stuk vlees nemen zou ik in ieder geval doen  ;), dat wat overblijft is goed in te vriezen en daarna weer makkelijk op te warmen.
Bij 88gr prikken met een satehprikker, deze moet er zonder weerstand in gaan. Zo niet, nog even laten liggen.
Volgens het "wedstrijd-recept" bestrijk je het vlees na 5 uur of bij 74 graden in met glaze en pak je het 2 uur hierna in. Pit-temperatuur is 121 gr.
 
Thanks, ga ik mee aan de slag.

Glaze had ik nog even achter wegen gelaten omdat ik al genoeg variabelen had :)
Maar inmiddels ook NOSKOS? SWEET & SMOKEY BBQ SAUCE gemaakt dus bij de volgende poging gaat die er ook op.
 
kan best aan het vlees liggen... ik heb ook al enkele taaie pullen porc stukjes gehad. Ik heb ook de indruk dat het beter is als ik niet inpak... duurt dan wel vaak dubbel zo lang. Verder volg ik ook het noskos recept
 
Pak gewoon een groot stuk procureur van twee tot drie kilo.
Daar zijn al die recepten op geschreven.
Hoe kleiner het stuk vlees hoe eerder ik zou inpakken. Maak de volgende ook wat foto's, die vertellen ons vaak veel meer.
 
Ik sluit me aan bij de rest, groter stuk dat droogt minder uit en bij 88? prikken, het vlees laat wel weten of het goed is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan