BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor Dominique

ziet er geweldig uit Dennis, de Bark is nu al veel donkerder dan dat e bij mij aan het eind was
 
Frits zei:
Dominique, dat lijkt wel heiligschennis.

Ja, je kent me, er is geen heilig huisje wat ik niet omver trap......En ik doe het niet eens express, het valt zo uit mijn toetsenbord ;)
 
@ Dennis,
Ziet er GOED uit!!! Ik sla de KFC wel over.....
 
Ik ben net thuis, en kan dus nu uit ervaring spreken.....

JAMMIE JAMMIE!!!! En het bijgemaakte bonenpotje was ook heel ernstig lekker.
 
ernsig lekker, dat moet dan ech heel erg vreselijk waanzinnig ongelofelijk lekker zijn geweest.
geloof het echt gelijk
 
Dominique zei:
Ik ben net thuis, en kan dus nu uit ervaring spreken.....

JAMMIE JAMMIE!!!! En het bijgemaakte bonenpotje was ook heel ernstig lekker.

Nou, zonder foto's is het dus helemaal niet gebeurd... ;)
Misschien ben je stiekem toch bij de KFC geweest.  ???
 
Was gezellig Domi!!!

Hier de afsluitende foto's ;)

Eigen variant op Keri C's Apple Baked Beans, vond hem zelf erg geslaagd! Mocht 2,5 uur in de smoker.
ppdomi-3-1.jpg


19,5 uur in de smoker en 1 uur in de folie.
ppdomi-3-2.jpg


Pulled.
ppdomi-3-3.jpg


Even netjes serveren voor de gasten.
ppdomi-3-4.jpg


En op een broodje met coleslaw en Carolina Mustard Sauce.
ppdomi-3-5.jpg
 
Dat ziet er inderdaad KEIlekker uit.
 
Prachtig en dan die schaal waarin je het opdient super!
 
ziet er echt heerlijk uit, en ook prachtige foto's
 
Nosmo zei:
Misschien ben je stiekem toch bij de KFC geweest.  ???

Nou dat was echt niet nodig!
 
Yep, die ziet er idd heerlijk uit.
19,5 uur  :eek: !
Vraagje, aangezien ik in de zeer nabije toekomst ook een PP wil maken (of een poging daartoe  :))

Wat is de gemiddelde temp van de WSM geweest, gedurende de 19,5 uur ? (dan kan ik een beetje inschatten (hoop ik), hoe lang het zo'n beetje gaat duren op mjn OTG.
Ik vermoed zelf tussen de 110 -120 te kunnen gaan zitten.

Tia
Marcel
 
Noskos gebruikt een DigiQ en stelt hem standaard in op 107 C, of ik moet me vreselijk vergissen ;).

Als je op je OTG tussen de 110 en 120 C blijft doe je het fantastisch.

De truc is zo min mogelijk te kijken, gebruik een kerntemperatuurmeter die je buiten je Q kan aflezen dan hoeft de deksel niet steeds open.
 
Volgens mij heeft Frits stiekem een webcam in mijn tuin geplaatst ;) Inderdaad, standaard op 107°C en tegen het einde iets hoger, maar dat was het laatste uurtje denk ik, de plateaus was ik toen al lang en breed voorbij.
 
noskos zei:
Volgens mij heeft Frits stiekem een webcam in mijn tuin geplaatst  ;)

Wilde natuurlijk graag je geheime Rub zien te achterhalen  :) :)

Noskos, had je van te voren het idee, dat het zo'n 19 uur zou gaan duren ?
Weet je uit ervaring, hoe lang het ongeveer duurt, bij de combinatie van 107 gr, en het gewicht van de PP ?

Of is het zoiets als "we zien het wel"
Ik kan mij voorstellen (en zeker als je gasten krijgt), dat je een richttijd wilt hebben wanneer het ongeveer klaar zou moeten zijn.

Alvast bedankt
Marcel

 
Mac,
Je weet nooit van tevoren hoelang het duurt. Hangt van verschillende factoren af. Structuur van je vlees, het op temperatuur houden van je Q. etc. Heb je veel wind, krijg je regen tussendoor enz....

Ik had afgelopen keer maar 14 uur nodig, maar heb het ook meegemaakt dat het boven de 20 uur was...

Met PP is het eigenlijk klaar, wanneer het klaar is. Dus...., wanneer je gasten krijgt, begin gewoon op tijd. Je kan de PP heel lang warm houden in een deken of koelbox. Er is niets ergelijker dan je gasten laten wachten en niet weten hoelang ze nog moeten wachten op jouw "kunstwerkje" ;)

 
@Mac, Ik heb ruim 30x pulled pork gemaakt met mijn DigiQ, ik hou dat voor de lol bij, en daarbij heb ik één keer gehad dat hij in 12 uur klaar was en dat stuk vlees voelde in het begin al anders aan dan de anderen. Verder gebruik ik altijd de dozen van de makro waar er 3 inzitten, uit de diepvries. Bij die stukken is het altijd zo'n 18-20 uur, daar ga ik inmiddels van uit en dat zit nagenoeg altijd goed. Maar mijn DigiQ hoeft de BBQ netjes en heel constant op 107°C.
 
Terug
Bovenaan Onderaan