BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork voor de kerstmarkt

 
 
 

Robert Z

Stoker
Berichten
461
Een tijdje geleden heb ik me samen met een maatje opgegeven voor een kerstmarkt in ons dorp. We zouden een broodje pulled pork serveren. Afgelopen weekend was het zo ver, we zijn druk geweest met ieder een Boston Butt van ruim 4,5 kilo per stuk. Donderdag avond begonnen met injecteren en kruiden. Vrijdag ochtend vroeg de bbq aan, tot begin van de avond. Inmiddels hadden we beide stukken vlees bij elkaar gedaan en kon het pullen beginnen. Zaterdag middag alles opgewarmd en de kool sla erbij gemaakt. We hebben een kleine 90 broodjes verkocht, alles binnen het uur uitverkocht.
Hele leuke ervaring volgende keer maar een dubbele hoeveelheid, want er waren nu wel heel veel teleurgestelde mensen……

70a486f6-115f-4dd0-a758-2cf673d3bc83.jpeg


IMG_5666.jpeg


IMG_5668.jpeg


IMG_5671.jpeg


IMG_5672.jpeg


IMG_5673.jpeg


IMG_5674.jpeg


88D3C410-237C-429D-985F-49CB67FCC978.jpeg


IMG_5677.jpeg


212b44a8-8954-427f-b24d-f65d6f8d56ba.jpeg
 
Ziet er goed uit! Leuk idee om te verkopen op een markt. Wil ik ook ooit eens gaan doen. Hoe heb je je pulled pork vervoerd en warm gehouden op de markt?
 
Ziet er goed uit!

Volgende keer maar dubbel maken ja.

Ik wil niet de partypooper zijn, maar hebben jullie geld gevraagd voor de broodjes?
Dan hebben jullie als het goed is ook rekening gehouden met alle haccp eisen en hygiëne regels.
 
Ziet er goed uit! Leuk idee om te verkopen op een markt. Wil ik ook ooit eens gaan doen. Hoe heb je je pulled pork vervoerd en warm gehouden op de markt?
We hebben een elektrische au bermarie gehuurd. Thuis in de oven opgewarmd, in die bakken gedaan en een jerrycan heet water mee genomen. Omdat de kans bestaat dat het wat droger wordt nadat je het weer opwarmt, hebben heel veel saus gemaakt.
 
Ziet er goed uit!

Volgende keer maar dubbel maken ja.

Ik wil niet de partypooper zijn, maar hebben jullie geld gevraagd voor de broodjes?
Dan hebben jullie als het goed is ook rekening gehouden met alle haccp eisen en hygiëne regels.
Ja klopt, we hebben alles netjes volgens de regels gedaan. Was ook een eis van de organisatie.
 
Mooi idee. Lekker. Volgende keer meer porky's vangen.
Wil je een nog groter publiek, probeer de X-markten van Keulen eens. ( wel dat sap in het groene flesje weglaten)
 
Dat ziet er geweldig uit, ze zullen goed gesmaakt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan